28 Mayıs 2017 Pazar

YUVALAMA ÇORBASI NASIL YAPILIR? | YUVALAMA ÇORBASI TARİFİ

Yuvalama ( yuvarlama ) çorbası tarifiYuvalama çorbası nasıl yapılır?


Hepimize hayırlı ramazanlar :)
İftar sofraları için nefis bir çorba tarifim var sizlere. Bu aralar yaptığım yemeğin tarifini ocağın altını kapatır kapatmaz yazıyorum. Sıcak sıcak olsun diye bu da öyle oldu..
Ne diyebilirim ki Gaziantep mutfağı iyi var ve iyi ki bu topraklarda. Gaziantep mutfağından çıkan bir yemeğin de zorluk derecesinin aşağılarda olması nadir bir durum. Buda hazırlanışı 1 saat süren ama sonrasında her yudumda feda olsun diyeceğiniz bir çorba. 



YUVALAMA ÇORBASI

MALZEMELER

400 gr kuşbaşı et
1 su bardağı haşlanmış nohut
Su
Tuz, karabiber

Yuvalama için;
150 gr kıyma
1 su bardağı kırıklı pirinç
Karabiber, tuz

Terbiyesi için;
1 yumurta
1 yemek kaşığı silme un
5 yemek kaşığı süzme yoğurt

Sosu için;
Tereyağı kuru nane


YAPILIŞI

Etleri 7-8 su bardağı suda haşlayın. Haşlarken üzerinde ki kefi ( köpükleri ) alın. 
Et haşlanırken Yuvalama için olan bütün malzemeleri yoğurun ve nohut boyutunda yuvarlayın. 
( Ben bu aşamadan sonra suda dağılmaması için kızgın tavada dışını hafif kızartıyorum. 
Köftenin dış yüzeyi kabuk olduğu için pişerken dağılmıyor.Bu işlemi yapmayıp direk suya atanlarda var hangisini tercih ederseniz onu yapabilirsiniz. ) 
Haşlanmış etin üzerine nohutları ekleyin ve bir taşım kaynatın. Ardından yuvalamaları ekleyin. Tuzu ve karabiberini ilave edin. 
Onlar pişerken de terbiyesi için yoğurt yumurta ve unu karıştırın. Çorbanın içerisindeki sudan bir su bardağı alıp yemek kaşığı ile terbiyeye azar azar devamlı karıştırarak yedirin. 
( Ben kesilme riski biraz daha azalsın diye içine 1 yemek kaşığı sıvıyağ ekleyip o şekilde çırpıyorum. Yağ üste çıktığı için kesilmesini biraz daha engelliyor. ) 
Yuvalama nohut ve et tamamen piştiğinde terbiyesini yine devamlı karıştırarak azar azar ilave edin. Farklı bir tavada tereyağı ve naneyi yakıp servis sırasında üzerine gezdirin. 
( Not: Yuvalamaya ekleyeceğiniz tuz ve karabiber oranını fazla tutmayın. 
Çorbaya da ilave edeceksiniz unutmayın :) )

Mutfağınızdan yemek kokusu eksik olmasın :)



Yuvalama çorbası tarifi
Yuvalama çorbası


BANA ULAŞMAK İÇİN
GMAİL: betuledepli@gmail.com

4 yorum:

  1. Merhaba. Kelebek etkisinin kesif etkinliginden geliyorum. Takipteyim sevgiler 😊
    deryaninsporgunlugu.com

    YanıtlaSil
  2. harika bir çorba :)
    izleyiciniz oldum sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, teşekkür ederim :)

      Sil