26 Mayıs 2017 Cuma

EV YAPIMI RAMAZAN PİDESİ | RAMAZAN PİDESİ NASIL HAZIRLANIR ?

Ev yapımı ramazan pidesi
Ramazan pidesi nasıl yapılır ?


Ramazandan önce son çıkış bende bu saate de olsa yetiştirebildim bu tarifi Bu tarifi elde etmek için 3-4 deneme yaptım ve sonunda güzel bir tarif elde ettim. Ben girişi uzatmadan tarife geçiyorum. Sıcak mayalandırma değil soğuk mayalandırma da yapabilirsiniz. Sahurda veya iftara doğru hamur yoğurmakla uğraşmak istemiyorum derseniz..



Ramazan pidesi nasıl hazırlanır
RAMAZAN PİDESİ TARİFİ


MALZEMELER

500 gr beyaz un
10 gr kuru maya
2 veya 2.5 su bardağı sıcak su
1.5 tatlı kaşığı tuz
Galeta unu
1 yumurta sarısı 

YAPILIŞI

500 gr un elenir ve tuzla karıştırılır. Üzerine kuru maya ve 2 su bardağı su eklenir. tamamen yoğurulur ve tezgaha vurarak yoğurmaya devam edilir. ( Tezgaha vurarak yoğurma işlemi için buraya tıklayabilirsiniz )
Sonrasında 1.5 saat mayalandırılır. Ardından hamur ikiye bölünür ve galeta unu serpilmiş yağlı kağıda yassı yuvarlak hamur açılır. 1 saat bu şekilde mayalandırılır ve son yarım saatte biraz daha açılarak mayalandırılır. Üzerine yumurta sarısı sürülür ve pide şekli verilir. Susam çörek otu vs isteğe göre serpebilirsiniz. 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. ( Hamuru yoğurduktan sonra ağzına streç kapatıp buz dolabında da 12 saat veya fazla bekletip mayalandırabilirsiniz. Sonrasında bütün işlemlere aynen devam ) Benim pidem biraz hamburger ekmeği gibi oldu ama siz düzgün şekil verdiğinizde bu sorun olmayacaktır :)
Mutfağınızdan yemek kokuları eksik olmasın :)



Ramazan pidesi nasıl hazırlanırRamazan pidesi nasıl hazırlanır



BANA ULAŞMAK İÇİN

GMAİL: betuledepli@gmail.com




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder