24 Mayıs 2017 Çarşamba

EV YAPIMI LAHMACUN TARİFİ

Ev yapımı lahmacun

Ev yapımı lahmacun tarifi


Lahmacun önemli konu bir kere.
Lahmacun bu, öyle herkesle yenmez. 
Rulo yapıp bilekten aşağıya suyunu sızdırarak yemek lazım. 
Yeşilliği bol kenarları kıtır. Maydanoz dişe yapışınca karşındakine göstermen lazım. 
Bunu yapamıyorsan karşındakine dost demek olmaz.
Yanlış anlama çatal bıçakla yiyen gördüm ben ondan öncesinde önlem alıyorum.
Ben dışarıda onu yapamam diyenlere de saygı duyarım. 
Hatta saygım belli olsun diye sizin için yaptım birde yazdım. 
Hadi afiyet olsun :)


EV YAPIMI LAHMACUN

MALZEMELER

Hamur için;
3 su bardağı un
1 paket kuru maya
1 yemek kaşığı sıvı yağ
1 çay kaşığı tuz
Ilık su

Harç;
250 gr kıyma ( tercihen döş )
1 yeşil biber
2 domates
1 iri soğan
3 diş sarımsak
Tuz, karabiber, 
Bir tutam maydanoz


YAPILIŞI


Un elenir havuz açılır. Tuz etrafına serpilir. Kuru maya, sıvı yağ eklenir. Ele yapışmayan hamur elde edilir. Suyun miktarı aşağı yukarı bir su bardağı. Üzerine bir bez örtüp harcı hazırlayana kadar mayalandırın.
Kıyma ve baharat hariç bütün malzemeleri tercihen satırdan orta incelikte geçirin. Kıymayı baharatı ekleyin ve bütün malzemeyi incecik geçirin. Bir tatlı kaşığı su gezdirip yoğurun. Fırını önceden 180 derece ısıtın ve hamuru açıp harcı üzerine yayıp pişirin. 

Mutfağınızdan yemek kokuları eksik olmasın :)


Ev yapımı lahmacun tarifiEv yapımı lahmacun tarifi




BANA ULAŞMAK İÇİN;

GMAİL: betuledepli@gmail.com

2 yorum: