13 Ekim 2016 Perşembe

KESTANE AŞI

Arkadaşlar hepinize merhaaba :)

Elimde biriken pek çok tarif mevcut bu yüzden önce eski yazıları paylaşıyorum ki yenilerine zamanla yer açılsın. Bugünde 1 yıl önce katıldığım Alanya yarışmasından kalan bir tarifi paylaşacağım. 
Bana bronz madalya getiren bu yemeği 2015 Ekim ayından sonra sık sık yapmaya başladım. Tarifini paylaşacağım yemeğin adı KESTANE AŞI 
Ama Keşkek yatağında :)

Sinop 'un Kestanesi, Anadolu 'dan gelen buğdayın keşkek oluşumu ile hazırlanmış bu lezzetin tarifi
ise şöyle;


KESTANE AŞI

( Yanına veya benim yaptığım gibi altına keşkek koymak isterseniz buradan keşkek tarifimi okuyabilirsiniz. ) 

MALZEMELER;

150 gr dana kuşbaşı
150 gr kuzu kuşbaşı
250 gr arpacık soğan
500 gr kestane
Tereyağı
Sıvıyağ
Tuz
1 tatlı kaşığı bal ve 1 tatlı kaşığı sirke ( Fotoğraftaki tarifte aromalandırmak için kullanılmıştır. İsteğe göre kullanılmayabilir. )
Karabiber
Zerdeçal

YAPILIŞI

Kestaneler kabuklarıyla haşlanır veya çizilip fırında pişirilir. Sonrasında kabukları parçalanmadan soyulur. Arpacık soğanlar kabuklarından ayrılır. Göz kararı sıvıyağ ve tereyağı ocakta ısıtılır. Arpacık soğan eklenir ve kavrulur. Etler ilave edilir. Üzeri kızartılır. ( Kullanacaklar için bu aşamada bal ve sirke karıştırılıp eklenir. ) Kestaneler eklenir ve bir kaç tencerede çevrilir. Üzerini geçene kadar su eklenir ve baharatlar ile tatlandırılır. Kısık ateşte suyunun yarısından fazlasını çekene kadar pişirilir. Yanında arzuya göre pirinç pilavı, bulgur pilavı, firik pilavı veya keşkek ile servis edilir. Mutfağınızdan yemek kokuları eksik olmasın :)







BANA ULAŞMAK İÇİN
GMAİL: betuledepli@gmail.com

SOSYAL MEDYA HESAPLARI
İNSTAGRAM: betuledepli



2 yorum:

  1. Merhaba,blog keşif etkinliğinden geliyorum sizi takibe aldım bende bloguma beklerim.

    Düğün DJ
    www.dugundjhizmetiorganizasyon.com

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar;

    Bloğunuzun "Blogger Gazetemiz"de tanıtılmasını isterseniz, alttaki linkten detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Sevgiler,

    http://www.hikayekalplikadin.com/2016/12/blogger-gazetemizde-yerinizi-alin.html

    YanıtlaSil