5 Şubat 2016 Cuma

KONUK YAZAR " Must See Ftm's World " :)

Arkadaşlar hepinize merhaba :)
Umarım iyisinizdir..
Bugün blogda bir konuğum var. Must See Ftm's World namı diğer Kore Fenomeni blog linkine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz :) 
Kore dizilerine merak salmış ve çok şık bir bloğa sahip kendisi. Kendi sayfasında düzenlemiş olduğu blog keşif etkinliğinde fark etmiştik birbirimizi ve araştırmalarının ve benimde ricam  sonucunda bana ince eleyip sık dokuyarak elinde bulunan ama denemek fırsat bulamadığı ve çok sevdiği bir yemeğin tarifini gönderdi. Ben çok beğendim tarifi ve en kısa zamanda deneyip paylaşımımı gerçekleştireceğim.. 
Buradan tarif için kendisine kocaman teşekkür ediyorum :)
Hazırsanız tarife geçeliim :)


FAJİTA TARİFİ

Fajita/Fajitas, İspanyolca da 'Etin en güzel bölümü' anlamına gelen, genelde dana etiyle yapılan avakado sos, salsa sos ve yoğurtlu/kremalı soslar eşliğinde sunulan enfes TexMex mutfağından lezzettir. Peki, nasıl yapılır?

MALZEMELER

300-400 gram dana biftek
Dolmalık california biberi ~sarı,yeşil,kırmızı
1 adet büyük boy soğan
2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı sirke 
Pul biber, karabiber, kekik
Tuz
Zeytin yağı
Tortilla/lavaş

YAPILIŞI

Etleri julyen doğrayalım ve 1/2 çay bardağı zeytinyağı, karabiber, pul biber, kekik, sirke, rendelenmiş sarımsaktan oluşan karışım içerisinde en az iki saat marine edelim. 
Biberlerin çekirdeklerini çıkartalım ve soğan ile beraber julyen doğrayalım.

Soteleme işlemlerinde genelde wok tava tercih ediyorum çünkü ısıyı her noktasına eşit dağıtıyor ve aynı büyüklükte doğranmış parçalar, aynı pişmişliği yakalıyor. 
Doğranmış olan biberleri ve soğanları diriliklerini kaybetmeyecek şekilde 3-4 dakika kadar zeytin yağında soteleyelim.
Önceden ısıttığınız döküm tava içerisinde marine edilmiş etleri önlü arkalı kızartalım.
Pişen etleri ve sebzeleri birleştirelim. Yatak olarak sebzeleri kullanıp üzerine etleri de döşeyebilirsiniz veya ben renkli görünümü seviyorum, karıştırada bilirsiniz. Afiyet olsun...
Gelelim soslara...

SALSA SOS İÇİN MALZEMELER

1-2 adet arpacık soğan ~çok ince kıyılmış
1 diş sarımsak ~rendelenmiş
1 adet orta boy ince yeşil sivri biber ~çok ince kıyılmış
1 adet orta boy kabukları soyulmuş domates ~rendesi
2 adet cherry domates ~küçük küçük doğranmış
1 dal maydanoz ~çok ince kıyılmış
1 çay kaşığı limon suyu/ nar ekşisi1/2 tatlı kaşığı zeytinyağı
Tuz ve Karabiber
Tüm malzemeleri karıştıralım ve buzdolabında 2 saat beklettikten sonra servise ekleyelim.
Yoğurt sos için;

3-4 yemek kaşığı yoğurt
1 adet orta boy salatalık ~çok ince doğranmış, çekirdekleri alınmış1 adet arpacık soğan ~çok ince kıyılmış
1 dal maydanoz ~çok ince kıyılmış
1 diş sarımsak ~rendelenmiş
1/2 tatlı kaşığı zeytinyağı
Tuz ve karabiber, nane
Tüm malzemeleri karıştıralım ve servise ekleyelim.

AVAKADO ~GUACAMOLE SOS İÇİN

1 adet olgun avakado
1 diş sarımsak ~rendelenmiş
1/2 limon suyu
1/2 çay kaşığı hardal
1 çay kaşığı zeytin yağı
1/2 çay kaşığı esmer toz şeker
Tuz ve karabiber

YAPILIŞI

Avakadoyu ortadan ikiye bölüp çekirdeğini çıkartalım ve çatalla iyice ezelim. Üzerine diğer malzemeleri ilave edip, karıştıralım ve servise ekleyelim.
Tortilla ekmeğini de ısıtır sunuma eklerseniz tam teşekküllü, orijinal bir TexMex esintisi yaşatırsınız. Beğeninize sunuyor ve denemenizi tavsiye ediyorum. Afiyet olsun...




BANA ULAŞMAK İÇİN
GMAİL: betuledepli@gmail.com

SOSYAL MEDYA HESAPLARI
İNSTAGRAM: betuledepli


11 yorum:

  1. Ayyy ben teşekkür ederim, Betül! Sayende bir ilk yaşadım ki, çok mutluyum :) sevdiğim ve Severek yaptığım leziz tariflerden fajita ve soslar, keyfini çıkarmak lazım ;) şu an dışardayım, dayanamadım, hemen geldim, güzel bir jestti, kalemine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben fazlasıyla teşekkür ederiim! Mutlu olduğun için ben ayrıca mutlu oldum bilmeni isteriim.. Ayrca fajita 'nın hayranlarından biri ise benim! Beğenmene sevindiim! :)

      Sil
  2. AA ben de seni takipteymisim. Öğrenciyken zaman bulup yazmadığın dan sanırım çok görüşemedik. Kore fenomeni iyidir. Görüşürüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okul da aktif olduğum zamanlarda yazı paylaşımlarım uzuun aralar sonunda oluyordu.. malesef :|
      Must See Ftm's World bloguyla da keşif etkinliğinde tanışmıştım.
      Teşekkür ederim. Görüşürüz! :)

      Sil
  3. Çok güzel bir tarif, paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten çok güzel bir tarif, paylaşım için ise rica ederim :)

      Sil
  4. merhaba, blog keşif etkinliği ile blogunuzu takibe aldım oldukça lezzetli yemekler tadacak gibiyim :)
    sizi de bloguma beklerim http://tupbebekseruven.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, çok teşekkür ederim ziyaretinizden dolayı çok mutlu oldum :)

      Sil
  5. Fenom bir tanedir :)) Onun da sizin de elinize sağlık ;)
    Onun yayınlarını her yerden takip edebilirim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook güzel yayınları ve bununla birlikte fazlasıyla değerli bir blogger arkadaşımız kendisii! :)
      Bu arada teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Biz teşekkür ederiz, farklı kişilerle tanışmak keyif verici :)
      Elinize sağlık.

      Sil