28 Şubat 2016 Pazar

ACUKA NASIL HAZIRLANIR :)

Arkadaşlar hepinize merhaba :)

Öncelikle ekmek ile aranız nasıl ? 

Peki ya acıyla ? 

Umarım iyidir çünkü bugün bunların birleşiminden oluşan
ACUKA 'yı yapacağız sizlerle 
yada Muhammere veya Acıka ne derseniz deyin işte. 
Günün her saati sizi masaya bağlayacak olan lezzetin sırlarını anlatacağım bugün. Hazırsanız başlıyoruuz! 



ACUKA-ACIKA-MUHAMMERE


MALZEMELER


30 gram biber salçası
60 gram domates salçası
Bayat ekmek içi
Sarımsak
Ceviz içi
Zeytinyağı
Karabiber
Yenibahar
Pulbiber
Kimyon
Tuz
( Baharat miktarını damak tadınıza göre ayarlamanız mümkün )


YAPILIŞI

Sarımsakları rendeleyin. Hafif ısınmış zeytinyağında salçaları yanmadan kavurun. Toz haline getirilmiş cevizleri ( siz yerken cevizin ağzınızda nasıl bir tat oluşturmasını istiyorsanız ona göre boyutunu ayarlabilirsiniz.) ekleyin ve karıştırın. Baharatları ilave edin. Bir kaç kez karıştırdıktan sonra ocaktan alın. Soğuması için bekletin ve soğuduktan sonra ekmek içi ile kıvamını ayarlayın. Sonrasında kavanoz veya herkangi bir kapaklı kutuda saklayabilirsiniz. Afiyet olsuun :) 

Mutfağınızdan yemek kokuları eksik olmasın :)









Diğer meze ( ezme ) türevleri için;



BANA ULAŞMAK İÇİN
GMAİL: betuledepli@gmail.com

SOSYAL MEDYA HESAPLARI
İNSTAGRAM: betuledepli





8 yorum:

  1. Merhaba blogunu çok beğendim. Bende kendi sitemde bir çekiliş düzenliyorum katılmak istersen beklerim.

    http://www.selmamutfakta.com/2016/02/bloggerlara-ozel-cekilis.html

    YanıtlaSil
  2. Acukayi çok severim. Ben de yapayım. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten sevilecek lezzetlerden bir tanesi :)

      Sil
  3. Betül'cüğüm merhaba tatlım...bloğun çok güzel...acukaya da bayılırım...ellerine sağlık...bu arada bloğuna üye oldum...Face sayfanı Beğendim...+google den de takibe aldım... igden de hemen bakıyorum...kaçış yok benden:)) sevgiler (Selma'nın Organik Mutfağı)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selma hanıımm güzel yorumlarınız için çook teşekkür ederiiim sizden kaçmak isteyen taraf olmam hiç bir zaamaan! :)

      Sil
  4. Merhaba çok güzel bir post olmuş , blogunuzu çok sevdim ve takibe aldım banada beklerim :) http://nuranseker.blogspot.com.tr/?m=0

    YanıtlaSil
  5. Merhaba çok güzel bir post olmuş , blogunuzu çok sevdim ve takibe aldım banada beklerim :) http://nuranseker.blogspot.com.tr/?m=0

    YanıtlaSil