18 Nisan 2015 Cumartesi

MEYVELİ PROFİTEROL :)

Arkadaşlar hepinize merhaba :)
Okulda bulunan etkinlikler, vizeler vb uygulamalar derken uzuunca bir aradan sonra tekrar yazı yazmaya fırsat bulabildim.
Bugün yazacağım tarif bir tatlı tarifi..
Tarifimizin ismi; PROFİTEROL 
Evet, profiterol ama biraz değişik :)
Neyse başlayalım bakalım. Bu arada bir önceki profiterol tarifimi okumak isterseniz buraya tıklamanız mümkün :)
               
                                                      MEYVELİ PROFİTEROL

MALZEMELER;

Hamur için:

- 125 gram margarin
- 1 su bardağı su
- 1 fiske ( 2 gram tuz )
- 1 su bardağı un
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 3 yumurta

Kreması için:

- 2.5 su bardağı süt
- 1.5 su bardağı şeker
- 3 yemek kaşığı un
- 1 paket vanilya

Çikolata sosu/Ganaj için:

- 200 gram çikolata
- 200 gram krema

Meyveler:

- Çilek ( İsteğe göre böğürtlen, frambuaz, yaban mersini vs kullanabilirsiniz )

YAPILIŞI;

125 gram margarin 1 bardak su içerisinde tuz ile birlikte eritilir ve erime işlemi tamamlandıktan sonra öncesinde elenmiş un, kabartma tozu ve vanilya ocakta un kokusu kalmayacak şekilde kavrulur. Hamur soğuduğunda 1 yumurta içerisine eklenir iyice karıştırılır ve yaklaşık 2-3 dakika bekletilir ardından aynı işlem yumurtaların tamamı bitene kadar tekrarlanır. Bu işlemin amacı hamurun kıvamının tutması için yapılır. Krema için süt, un, şeker ve vanilya aynı tencereye eklenir ve kıvam alıncaya kadar kısık ateşte karıştırılır. ( Bir önceki profiterol tarifimde kremanın içerisinde yumurta mevcuttu bu tarife yumurta eklemedim ve bence daha hafif bir lezzet elde etmiş oldum. Safra kesesi vb rahatsızlıklarda yumurta dokunduğu için bu şekilde hazırlandığı takdirde bu biçimde rahatsızlıkları bulunanlar için tatlı tüketimi de gerçekleşmiş olacak :) ) Ganaj için hazırlıklara başlarken kremayı ocağa alıp ısıtıyor ve içerisine çikolata eklerken sürekli karıştırıyoruz. Profiterol piştikten sonra pasta hazırlar gibi hamuru kesip içerisine krema sıkıp temizlenmiş çileği ekleyerek fotoğraftaki gibi kapatıyoruz. Afiyet olsuun :)
Mutfağınızdan yemek kokusu eksik olmasın :)







BANA ULAŞMAK İÇİN;

GMAİL: betuledepli@gmail.com
İNSTAGRAM: betuledepli
TWİTTER: BetulEdepliii

8 yorum:

  1. Ayy meyveli kim bilir nasıl güzel olur favori tatlıma ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin derim ben kesinlikle muhteşem bir lezzet haline geliyoor :)

      Sil
  2. Çok lezzetli duruyor :) Banada bekliyorum :)

    http://beautybygizzy.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Blog keşif etkinliğinden geliyorum takipteyim :) Banada beklerim
    http://makyajligunler.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Profiterole bayılırım ellerinize sağlık. Bloğunuzu keşfettiğime sevindim yeni tarifler öğrenicem inşallah :)

    YanıtlaSil
  5. of ama ya of ama yaaa naptın sseenn :)) şimdi bu saatte olcak işmiydi bayılırım profiterole hele ev yapımnaa of diyorum ellerine sağlık canım :) keşif etkinliğinde keşfettim seni takibindeyim senide beklerim :)

    YanıtlaSil
  6. Blogumdaki keşif etkinliğine katıldığınız için teşekkür ederim ^^
    İade-i ziyarete geldim şöyle bir bakayım dedim ve pek tabii tatlı bölümünde buldum kendimi :)
    Çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık. Kendime güvenip yapacak olursam bu tarifi deneyeceğim.

    YanıtlaSil