28 Nisan 2015 Salı

LAZANYA :)

Arkadaşlar hepinize merhaba :)
Fonda Erkin Koray - Öyle Bir Geçer Zaman Ki şarkısı fısıldarken kulağıma boğazımdan düşen bir yudum çay ısıtırken içimi çayın sıcaklığının tam aksine bir gece sergileyen Yalova serinliği ile gece saat 01:30 suları ve ben midemin gurultusu eşliğinde çok lezzetli bir tarif yazmak için sıvadım kollarımı. Dün bir sonraki yazımın ne olacağına dair fotoğraf paylaşırken instagram da bugün de yayınlayacağım yazının ismini not düşmüştüm aslında açıklamalar kısmına..
Okuyanınız var mıdır bilmem ama okumayanlar için bir kez daha söylüyorum! :)
Bugün makarnaların içinde barınan kendine has yapım aşamalarına sahip olan LAZANYA tarifini yazıyorum. Haydi eğer çayınız hazırsa yeni yazıma başlıyoruum...
Makarnalar ile ilgili blog arşivim epeey bir geniş olmasa da çeşitli makarna tariflerini bulabileceğiniz bir yazı geçmişim mevcut olup şuradan ilk makarna tarifimi okumanızı tavsiye ederim. Yanlış hatırlamıyorsam 3. veya 4. blog yayınım dı hala acemiyim bu konuda ama ilk yazılarım arasında oluşundan dolayı mazur görün devrik cümlelerimi :)


                                                                 LAZANYA



MALZEMELER;

- 2 paket lazanya
veya
Hamur için;
- 2 su bardağı un
- 2 yumurta
- 2 yemek kaşığı su
- Yarım yemek kaşığı sıvı yağ
- Tuz

( Bolognese Sauce ) Bolonez sos için;
( Ben yalnız malzemeleri yazıyorum gramajlar zevkinize göre ayarlamanız mümkün :) )
- Kıyma
- Havuç
- Soğan
- Domates
- Sivri biber
- Salça ( Domates salçası tarih ama biber salçası ile karışımı da mümkün )
- Tereyağı
- Sıvı yağ
- Defne yaprağı
- Sarımsak
- Karabiber
- Tuz

( Sauce Bechamel ) Beşamel sos:
- Un
- Süt
- Terayağı
- Sıvı yağ
- Beyaz biber veya karabiber
- Tuz

Üzeri için:
- Kaşar peyniri

YAPILIŞI;

Bolonez sos için bütün malzemeler rendelenir. Rendelenmeyen malzemeler ise ince ince doğranır. Öncelikle kıyma hafif kavrulur ve sonrasında soğan, havuç, biber ve diğer malzemeler eklenerek kavrulur. Bolonez sos pişerken beşamel sos hazırlanır. Öncelikle yağlar tencereye eklenir un ilavesi gerçekleştirilir ve kokusu çıkana kadar kavrulur. Ardından süt eklenir ve baharat ilave ile tatlandırılır. Kullanılacak tepsinin altına çok az beşamel sos sürülür ve üzerine 2 sıra lazanya hamuru serilir. ( Eğer lazanya hamurunu kendiniz yaptıysanız haşladıktan sonra bu aşamayı gerçekleştirebilirisniz. ) Sonrasında bolonez sos ve üzerine beşamel sos dökülür. Ardından lazanya hamuru 2 sıra kapatılır ve bu işlem bütün malzemeler bitinceye kadar devam eder. Son kat lazanya hamuru ile kapatılır ve kaşar peyniri rendelenmiş halde üzerine serpilir. Tereyağı parçaları üzerine konur ve 200 derece fırına atılır. Bütün malzemeler pişip kaşar peyniri kızarana kadar fırında tutulur. Sonrasında kesip servise hazır hale getirebilirsiniz. Afiyet olsun..
Mutfağınızdan yemek kokusu eksik olmasın :)





BANA ULAŞMAK İÇİN;
Gmail: betuledepli@gmail.com
İnstagram: betuledepli
Twitter: BetulEdepliii



6 yorum:

  1. Ellerine sağlık, çok güzel gözüküyor:=)

    YanıtlaSil
  2. merhaba bloğunuz keşif etkinliğinden buldum ve takibe aldım bende bloğuma beklerim sevgiler :)

    http://beautybeybi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Blogunu takibe aldım :) Bende beklerim sevgiler :) http://betulunsirlari.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    Blogunuzu takibe aldım.Bana da beklerim :)
    somurtkansirine.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Blogunuzu takibe aldım.Bana da beklerim :)
    somurtkansirine.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. blog keşif etkinliğinden geliyorum bende :) takipteyim bloğuma bekliyorum :) www.withoska.blogspot.com

    YanıtlaSil