15 Mart 2015 Pazar

Öğrenci işi ÇÖKERTME KEBABI :) #Öğrenci evi 1

Arkadaşlar hepinize yeni bir günden merhaba :)
YGS 'ye girecek arkadaşlar için güzel veya kötü geçtiyse fazla önemsemeyin sonuçlar iyi dersiniz kötü, kötü dersiniz iyi çıkar. Önemsemeyin de ki kastım; Eğer sınava kadar önemsedi isen bundan sonrası için problem yok. Eğer sınavdan önce önemsemedi isen bırak
bundan sonrada önemseme boş ver :)
İnşaAllah hepiniz için hayırlısı olan olur. İstediğiniz bölümlere istediğiniz okullara girebilecek kadar puan alabilirsiniz inşaAllah..
İçinizde üniversite kazanacak ve bulunduğu şehirden kilometrelerce uzakta okuyacak bir çok arkadaş olacak farkındayım bir daha düşünün derim ben şayet her şey düşündüğünüz gibi olmayabilir. Şöyle ki; Durumu buraya tıklarsanız daha net anlamanız mümkün burada birazdan yazılacak olan yazının uzamaması açısından :)
Evet, nerede kalmıştık?


Üniversiteyi kazanacak veya benim gibi yeni kazanmış veya hala üniversite okuyup öğrenci evinde kalanlar için geliyor bu yazı..
[ Öğrenci Evi ] Aslında çok büyük sorumluluk. Bakmayın öyle iki kelime olduğuna çekilecek çile değil. Bende bugün bu çileyi fırsata çevirmek için bir yazı paylaşacağım dedim aslında uzun zamandan sonra bir tarif. Öğrenci işi, öğrenci evinde, aşçılık okuyan bir öğrenci eli ile tamamen öğrenci imkanları ile.. Buraya gelmeden yani şehir dışında okumadan önce bende evimi tertemiz, buz dolabını tıka basa dolu hayal ederdim. Tahmin ettiğiniz üzere hayaller de kaldı. Ama buna rağmen tabi ki de ne yapıyoruz ? Halimize şükür ediyoruz :)
Her öğrencinin evinde hayalidir kebaplar, tatlılar, sebze yemekleri yada şöyle sınırlandırayım..
Makarna, yumurta ve patates dışında ki her şey. 5 aydır öğrenci evinde ailesinden ayrı yaşayan bir öğrenci olarak yazıyorum bu satırları ve makarna üzerine master yaptığıma inanıyorum. En son evde yağ kalmadığı için süt ile makarna soslama deneyimim olmuştu ve tabi bununla birlikte makarnaya neredeyse her çeşit lezzeti takviye edip akşama çok değişik lezzetler çıkmıyor  da değil. O yüzden öğrenci evinde yaşayan bir gencin ileride makarna ustası olması çokta garipsenecek bir durum değil. Bugün sizlere makarna harici bir tarif vereceğim. 
Az önce patates dedim de o patates böyle oturtması efendime söyleyeyim yemeği yapılan bir patates değil kızartması yapılan patatesten bahsediyorum.
Bir de her öğrencinin evine yakın 3 liradan fazla olmayan meşhur bir dönercisi vardır. Eğer o yoksa ayda bir kere tavuk alır evine, oda bir çift göğüs etinden ibaret. Bizde de durum aynı olunca içimden madem patates ve tavuk var neden kebap yapmayayım gibi bir düşünce geçti..
Evet arkadaşlar başlıyoruz.
Bugünkü konumuz kebap ve konu başlığımız. ÇÖKERTME KEBABI..
Öğrenci işi Tavuklu :)
Yazacağım tarif Bodrum yöresine ait bir kebap olup. Bodrum Kebabı olarak da bilinir..

                                                                ÇÖKERTME KEBABI


MALZEMELER;

- 100 Gram tavuk eti
- 1 yemek kaşığından az salça ( 10-15 gr )
- 2 patates
- 2 yemek kaşığı yoğurt ( 25-30 gr )
- Sıvı yağ
- Pul biber
- Tuz
NOT: Tabi ki malzemelerin miktarları arttırılabilir :)
YAPILIŞI;

Patatesler parmak veya kürdan kalınlığında doğranır. Tavuk eti de aynı biçime getirilir. Öncesinde patates kızartılarak başlanır. Sonrasında tavuklar sotelenir ve her ikisi de pişerken salça bir tavada yağ ile birlikte pul biber ilavesi ile kızdırılır. Yoğurt karıştırılır ve sırası ile kızartılan patates, yoğurt, tavuk ve salça sos eklenerek tabağa üst üste yerleştirilir. Ve öğrenci işi çökertme kebabınız hazıır. Afiyet olsun :)







BANA ULAŞMAK İÇİN;
Gmail: betuledepli@gmail.com
İnstagram: betuledepli
Twitter: BetulEdepliii

10 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim :) Sevgiler..

      Sil
  3. It’s awesome! I like this post and your style of writing, thank you for sharing!
    I’ll be happy to see you in my blog!)

    Diana Cloudlet
    http://www.dianacloudlet.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you very much . I'm glad you liked it!
      Perfect your blog! :)

      Sil
  4. Ellerinize sağlık cok guzel olmus :) Blogunuzu takibe aldım bende beklerim
    alabutikpasta.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık ☺☺☺☺

    YanıtlaSil