30 Aralık 2014 Salı

YILBAŞI KONSEPTLİ ORTAK YAYIN PROJESİ -PORTAKAL VE HAVUÇLU PİLAV || CHRISTMAS MENU - ORANGE AND CARROT RİCE

Arkadaşlar hepinize soğuk bir Yalova gününden merhaba :)
Bugün çok farklı bir yazı çalışması ile karşınızdayız!
Evet, evet doğru okudunuz karşınızdayız. Bu yazı bir ortak yayın projesi bir kaç blogger arkaşımızla ortak yayınladığımız bir menü aslında :)
Çalışmamızdan biraz bahsedecek olursam YILBAŞI KONSEPTLİ ORTAK YAYIN PROJESİ ..
Projemizde yer alan blogger arkadaşlarıma da beni kırmayıp böyle bir yazı dizisinde yer aldıkları için çok teşekkür ediyorum :)

Nasıl olacak dediğinizi duyar gibiyim şöyle ki ;


BAŞLANGIÇ: BEYAZ SIR 

Benim blogumda bugün Ana yemek desteği yayınlanacak menünün tamamını okumak isterseniz arkadaşlarımın blog isimlerine tıklayarak lezzetli reçetelerine ulaşmanız mümkün :)
Bugün benim yazacağım tarifin ismi. " PORTAKAL VE HAVUÇLU PİLAV "
Türk mutfağı dersindeyken Osmanlı mutfağı konumuz işlenirken Portakallı pilav tarifi görmüştüm gerçekten çok lezzetli bir pilavdı. Bende onun içerisine havuç ekleyerek biraz zenginleştirdim bu tarifi Osmanlı mutfağındaki yemekler ile ilgili kısaca bilgiyi buradan okuyabilirsiniz :)

Hemen yapılışımıza geçelim fazla vakit kaybı olmadan :)

MALZEMELER: " 1 Porsiyon için "
- 1 çay bardağı pirinç
- 1 adet küçük havuç
- 2 çay bardağı portakal suyu
- 10-15 gram tereyağı
- Tuz
- Zerdeçal ( İsteğe göre )
- Tarçın ( İsteğe göre )

YAPILIŞI:

Diğer pilavlardan hiç bir farkı yok aslında sadece pirinç ıslatılmadan yapılıyor o kadar. Pirinçler yıkanır ve tereyağında 3-4 dakika kavrulur. Üzerine havuç, portakal suyu, tarçın, tuz ve zerdeçal ilave edilir. Altı kısılır ve pişmeye bırakılır. Pişen pilavımız her zaman yaptığımız gibi demlendirilir. Sonrasında istediğiniz biçimde servise sunabilirsiniz.

Dikkat edilecek noktalar:
-Yapılacak kişi sayısına göre pirinç miktarı arttırılır.
-Portakal eğer ekşi ise içerisine biraz şeker ilavesi yapılabilir  veya 
portakal oranı yarı yarıya azaltılabilir.
-Baharat çeşidi ve miktarı damak zevkine göre fazlalaştırılabilir veya eksiltilebilir.




Söylemiş olduğum gibi menünün devamı için arkadaşlarımın lezzetli galerisini ziyaret etmeyi unutmayın!
Yeni yıl hepimize sağlık, sıhhat, mutluluk, huzur, para, sevgi ve başarı getirsin. Dünya içinde hayırlara vesile olan kimsenin üzülmediği çocukların ağır sorumluluklar altında bırakılmadığı ve buna benzer bir sürü güzel unsurun başlangıcı olsun 2015 !
MUTLU YILLAR :)



BANA ULAŞMAK İÇİN: 
Gmail: betuledepli@gmail.com
Twitter: BetulEdepliii
İnstagram: betuledepli



17 yorum:

  1. Hemen denemeliyim harika görünüyor, ellerine sağlık canım <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederiim. Tadı da bir o kadar güzel. :)

      Sil
  2. organizasyondan mı bahsetsem portakal içinde o muazzam pilavdan mı bahsetsem. 2014ü sonlandırmadan önce böylesine güzel bir anı bıraktırdığın için teşekkürler.
    iyiki bu güzel bir fikir ile geldin.

    Şu diyet bir an önce bitmeli ve portakallı pilavdan evdeki gurmeye denemeliyim :)
    Ellerine sağlık :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl güzel bir yorum bu böyle. 2014ü sonlandırmadan böylesine güzel ve iyi yürekli insanlarla tanıştığım için çok şanslıyım! Kepekli pirinçlede çok yakışacağına eminiim :) Bu arada çook teşekkür ederiiim :)

      Sil
  3. Portakal ile Ilginc bir tat olacaktir.Harika bir Menü olmus.Ellerinize saglik.yeni yiliniz KUTLU olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet portakal severler için güzsl bir tarif. Teşekkür ederiiz. Mutlu yıllaar :)

      Sil
  4. Sunum harika olmuş :) Farklı sunumları çok severim...
    Ellerine sağlık ~~★
    Denemek istediklerim arasında..
    Mutlu yıllar ~~★ ~~★ ~~★

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim. Nice mutlu yıllar! :)

      Sil
  5. Muhakkak deneyeceğim :) ellerine kollarına sağlık :))

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık... Farklı bir lezzet ve sunum. 2 si bir arada..

    YanıtlaSil
  7. ne güzel bir bloğunuz varmış ve iyiki bana gelmişsiniz böylece bende izleyecek güzel bir blok buldum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğendiğinize çok sevindim :)

      Sil
  8. Blogunuzu yeni keşfettim bayıldım, ne güzel bi tarif bu ya :)
    http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil