1 Aralık 2014 Pazartesi

GIDA İÇİN MODA! || FASHION TO FOOD!

Efendim merhabalar,
Yeni bir seriye başlıyorum. 
Okuduğum mesleki kitaplar ile ilgili fikirlerimi buraya yazacağım nasıl olur ? 
Fikirlerinizi benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum :)


Ne demişler insanın karnından önce gözü doymalı. 
Bende bu söze dayanarak başlıyorum bugünkü satırlarıma. 
Evet! Başlığımız neydi gıda için moda. Şuan ki düşüncenizin gidişatı " Ya Betül acaba hangi angarya ile geldi ? " gibi veya buna benzer sorularla şekillenebilir o yüzden girişi fazla uzatmadan gelişmeye geçiyoruz.
Bugünkü dersimiz SEBZE OYMA SANATI. Başlıyoruuuuzz


- Gittiğimiz, gezdiğimiz, çalıştığımız yerde belkide internette dolaşırken illaki görmüşsünüzdür karpuzdan çiçek buketi, kabaktan insan yüzü yani kısacası küçük veya büyük meyve sebzeyi tabloya dönüştürenleri. Bizimde dersimiz bu yönde ilerledi bugün. Dersimizin öğretmeni ise CHEF Lütfü BOYBAY. 99 yılından beri sebze oymacılığı yapıyormuş ve söylediği cümle şu " Aşçılık mesleğinde olmamı sağlayan nokta sebze oymacılığı. Bir insan nasıl kitap okurken, internette dolaşırken zaman geçiriyorsa bende öyle zaman geçiriyorum bunu yaparken. "
Sebze oymacılığı Tayland 'dan dünyaya yayılan bir gıda dekor sanatı. Çeşitli meyve ve sebzeleri oyarak çeşitli şekiller verilerek büfelerde vb yerlerde sergilenmesi amacıyla hazırlanmış dekor malzemelerini oluşturuyor yani. Tamamen el emeği göz nuru.
Yapılan bu çalışmaları Kuş gagası adı verilen ince ve küçük bıçaklar ile yapmak mümkün. Yapılan çalışmalar ise buzdolabında saklanabiliyor. Kendi içlerinde kuralları var tabii örneğin karpuz, üzeri ıslatılıp streç film ile sarıldıktan sonra 1 hafta saklanabilir. Bunu öğrendiğimizde 1 haftanın sonunda ne yapıldığını sormuştuk. Karpuzu kesip büfeye koyuyorlar hatta isteğe göre karpuz kabuğundan reçel elde ediliyormuş. Ziyan olmuyor yani :)
Kabak ise üzeri aspik ( yani bir çeşit kaplama sıvısı ile ) kaplandıktan sonra içerisi bozulmadan dışının da bozulmayacağını öğrendik.
Yapılan dekorları ise soğuk suya koyduğumuzda biraz daha genişleyeceğini hatırlatmalıyım.
Ayrıca bu oymacılık sadece sebze ve meyve ile değil buz,yağ gibi çeşitli gıda malzemelerinden de hazırlanabiliyor tabi ki :)
Ben sözde girişi fazla uzatmayacaktım aslında öyle bir niyetim yoktu.
Bugünkü konumuza dair bir kaç fotoğraf.

 
Çeşitli sebzeler ve şablon çalışması

Karpuz çalışması

Kabak çalışması




Yaptığınız dekorları benimle paylaşabilirsiniz :)
Gmail: betuledepli@gmail.com
Twitter: BetulEdepliii
İnstagram: betuledepli



6 yorum:

  1. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım ben de bloguma beklerim sevgiler :)
    makyajtavsiyem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. merhaba. Blog keşif etkinliğinden geliyorum. Bloguma beklerim :)
    http://askalemi39.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. blog kesif etkinliğinden geldim bana da beklerim :)
    http://sinempehlivan39.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, blog kesif etkinliginden buraya isinlandim. Ben de bloguma bekliyorum. :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Blogunuzu takibe aldım, bana da beklerim. Sevgilerle...
    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil