29 Ekim 2014 Çarşamba

Pratik KİRDE KEBABI hazırlanışı :)

Arkadaşlar hepinize merhaba ..
Söylemiştim blog düzenimi yavaş yavaş oturtmaya başladığımı.
Bugünde üzerinde çalışırken çok güldüğümüz bir tarifi paylaşacağım sizlere.
Evet, yanlış okumadınız Betül uzun bir zaman sonra tarif paylaşıyoor :)
Çok bilindik bir tarif olup olmadığını bilmiyorum lakin saray mutfağından günümüze miras kaldığını ve yanılmıyorsam İzmir yöresine ait olduğunu söyleyebilirim. 
Klasik KİRDE KEBABInı modernize ederek biz üzerinde çalıştık 
umarım beğenirsiniz diyoruum ve başlıyorum tarifimi yavaş yavaş yazmaya :)

MALZEMELER;

- 1 kg dana bonfile ( tercihen kuzu eti kullanılması daha lezzetli bir sonuca ulaşmamızı sağlıyor )
- 4 domates
- 300 gram sivri biber

Hamuru için;
- 200 gram sivri biber
- Yarım demet maydanoz
- Yarım demet nane
- 1 lt süt
- 300 gram un
- 3 veya 4 yumurta
- Beyaz biber
- Tuz

YAPILIŞI;

Kullanılacak olan et, biber ve kabuğu soyulan domates julyen şekilde doğranır. Öte tarafta bilinen krep hazırlanır. Yeşillikler ince ince kıyılır. Yumurta, süt ve un iyice harmanlanır ve diğer malzemelerde güzelce karıştırılır. Et ocağın içerisinde isteğe göre yağlı isteğe göre yağsız bir şekilde pişmeye bırakılır. Bu sırada hazırlanan hamur krep tavasına alınır ve pişirilir. Hafif hafif pişmeye yüz tutan etlerin içine biberler eklenir biraz sotelendikten sonra domates ilavesi yapılarak yemeğe yön verilir. Pişmeye çok yaklaşan etlerin içerisine baharatlar atılarak nokta vuruşu gerçekleştirilir. Pişen hamurların arasına veya içerisine hazırlanan et ilave edilir ve yoğurt ile servisi gerçekleştirilir. Mutfağınızdan yemek kokusu eksik olmasın :)




BANA ULAŞMAK İÇİN;
Gmail: betuledepli@gmail.com
Twitter: BetulEdepliii
İnstagram: betuledepli


2 yorum:

  1. Bloğunuz çok güzel,yemek yapmayı çok seviyorum.çok yararlı bir blog olmuş.hemen takibe alıyorum:)bana da beklerim zeyusanka.blogspot.com.tr
    Sevgilerimle!:)

    YanıtlaSil