14 Ağustos 2014 Perşembe

YOĞURTLU EKMEK tarifii :)

Arkadaşlar hepinize merhabaa :)
Bir ayın birikimini anlattığım yazılardan sonra bugün gerçekten bir tarif ile karşınızdayım. İster çay saati için isterseniz yanına salatalık domates söğüş ekleyerek bir öğünü kurtara bileceğiniz bir lezzet :)
Bugün sizlere annemin çocukluğunda çok sevdiği şimdi ise benim bayılarak yediğim bir tariften söz etmek istiyorum :)

Klasik gözleme hamurundan ibaret olan tarifimizin ismi; " YOĞURTLU EKMEK "
İçerisinde sadece maya bulunmuyor arzuya göre o da eklenebilir tabi ki. Gerçi ben gözleme hamurunda maya da kullanmıyorum ama olsun siz isterseniz ekleyebilirsiniz :)
Aynı hamuru kullanarak içi farklı tutup çeşitli ekmeklerde elde edebilirsiniz.
Vakit kaybetmeden malzeme listemize ardından yapımına geçelim. Ne de olsa çay saatine yetişmesi gereken bir tarifimiz var :)

MALZEMELER;
Gramaj ölçülerini değiştirebilirsiniz :)

- Yarım kg un
- Tuz
- Unu toparlayacak kadar su

İç malzemeleri;
- Yoğurt
- Soğan
- İsteğe göre maydanoz ve karabiberde ekleyebilirsiniz

YAPILIŞI;

Un, tuz ve su yavaş yavaş karıştırılarak açılabilecek sertlikte bir hamur elde edilir. Hamurlar yufka boyutunda açılır ve içerisine yaklaşık 2 yemek kaşığı yoğurt ve bir yemek kaşığı kadar soğan ilavesi yapılarak çok az yağ eklenen teflon tavada pişirilir. Yanına domates, salatalık ve biber ile söğüş yapılıp bir de çay demlenir. Sonrasında afiyetle yenir. Afiyet olsuun...




Mutfağınızdan yemek kokuları eksik olmasın :)



BANA ULAŞMAK İÇİN;

Gmail: betuledepli@gmail.com
Twitter: BetulEdepliii
İnstagram; betuledepli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder