29 Ağustos 2014 Cuma

Ev yapımı, pratik ÇİLEK REÇELİ nasıl hazırlanır ? :)

Arkadaşlar hepinize merhaba :)
Dün baya çalıştıktan sonra yarım kalmasını içime sindiremediğim kış hazırlıkları serimin devamını paylaşacağım sizlere. İlerleyen günlerde de hazır olmasını beklediğim bir kaç tarifi yayınlamayı düşünüyorum :)
Normalde mayıs ve haziran ayları arasında olup bir daha yüzünü göstermeyen bir meyvedir çilek, yani benim çocukluğumda öyleydi. Çocukluk dediysem 8-10 yaşlarında. Nereden baksanız 9 sene öncesinde. Ama diğer meyve ve sebzeler gibi kış aylarında çileği de tezgahlarda görmeye alıştık. Sanırım şimdi ki zamana göre bu aylarda çilek yavaş yavaş tezgahlardan çekilmeye başlandı. Bende son çilek mevsimini yakalayıp çilek reçeli hazırlayayım dedim.
Evet, bugünkü yazımızın konusu ÇİLEK REÇELİ
Yapımı vişne reçelinden farksız olan (yazısı burada) çilek reçelimizin yapım aşamalarına bir göz atalım bakalım nasılmış :)

MALZEMELER;
Ben ortalama malzeme miktarı yazacağım.

- 1 kase çilek
- 1 kase toz şeker
- Nohut büyüklüğünde iki adet limon tuzu

YAPILIŞI;

Çilekler güzelce ayıklanır ve yıkanır. Doğramak isterseniz doğrayabilirsiniz. Reçel yapılacak tencereye bir kase çilek ve bir kase toz şeker dizilir. Bir gün bekletilir. Bir günün sonunda sulandıysa ocağa kaynamak üzere bırakılır eğer sulanmadı ise bir çay bardağı su eklenir ve 20-25 dakika kaynatılır. Reçel kaynarken limon tuzu eklenir. Ocağın altı kapatılır ve kavanozlara ilave edilip soğutulur. Mutfağınızdan yemek kokuları eksik olmasın :)










BANA ULAŞMAK İÇİN;

Gmail: betuledepli@gmail.com
Twitter: BetulEdepliii
İnstagram: betuledepli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder