9 Ağustos 2014 Cumartesi

EV YAPIMI LATTE :) Son 1 ay, @mutfakgram ve küçük bir etkinlik :)

Hepinize merhaba :)
Tam bir ay olmuş bloğumda yazı paylaşmayalı ...
Bugün yazacağım yazı biraz kişisel olacak. Bir boyunca ne olduğundan ne gibi çalışmalar yaptığımdan, sizden rica edeceğim bir konudan ve tabiki bir tariften bahsedeceğim sizlere :) 
Geçen ay bugünlerde heyecanla tercih sonuçlarını bekliyordum. Her şey belirsizdi ne olacağı ve ne olacağım.
Nereye yerleşeceğim nerede okuyacağım nerede yaşayacağım nasıl arkadaşlıklar kuracağım gideceğim yere nasıl adapte olacağım her şey..
Şuan gideceğim okul belli nerede yaşayacağım belli ama hala belli başlı belirsizlikler. Kuracağım arkadaşlıklar bunun en başında yer alıyor tabi ki. Aileden ayrı olacağım evet önemsiyorum bu konuyu hemde fazlasıyla ama İstanbul 'a kara yolu ile 2.30 saat süren bir yerde okuyacağım. Uzun yolculuklar olmayacak yani..
Yalova üniversitesinde Aşçılık okuyacağım. 4 yılın ardından eğitimime 2 yıl daha eklenecek anlayacağınız. Bu aşk hala devam ediyor ve edecek. 
Bazen korkuyor muyum diye kendime soruyorum. İçimdeki korku değil eminim. Sadece belirsizliklerin nereye varacağını merak ediyorum. Üniversite sınavında tercihlerimde bile yaşamamıştım bu duyguyu. Sanıyorum ki Eylül ayına kadar devam edecek bu belirsizlik sonra alışacağım. Burada lise de gördüğüm dersleri paylaştığım gibi üniversite de de gördüğüm dersleri paylaşacağım. Kulağa ne hoş geliyor değil mi ?
Bu konudan ziyade bir konu üzerinde de çalışıyorum. Sadece burada yazı yazmakla kalmayacak gibiyim. İşleri büyütüyorum gibi ama amatörce başlayacağım zmanla kendimi geliştirmeyi amaçladığım işler olacak öyle hissediyorum :)

Biliyorsunuz ki bende artık aktif bir instagram kullanıcısıyım ve instagramda yapmayı planladığım bir şey vardı bunun üzerine instagramda gezinirken geçtiğimiz aylarda @mutfakgram adlı bir profil ile tanıştım. Bu yolda ilerleyenler için kurulmuş ve müthiş keyifli bir sayfa takibe almanızı öneriyorum. Sizi çeşitli tariflerle, bloglarla ve instabloglarla tanıştırıyorlar. İster Dünya mutfağından istersenizde Türk mutfağından çeşitli lezzet fotoğraflarına ulaşabiliyorsunuz bu sayfada. Aynı zamanda dahiyane yiyecek fikirleri de ortaya çıkıyor. Benim en beğendiklerim farklı yiyecek sunumları ve pratik lezzetler. Yani bu işe gönül verenlerin buluşma noktası gibi adeta. En güzeli de çocuklar için olan sunumlar. Velhasıl kelam ben @mutfakgram 'a birde buradan teşekkür etmek istiyorum. Blog sayfamı profillerinde konuk ettikleri için :) 
Hatta fotoğraflarla da tanıtmak istiyorum kendilerini.



Bu da paylaşım yapacağınız fotoğrafa göre açılmış konu başlıkları. Telefon çekimi olduğu için belli olmuyor ama @mutfakgram 'a göz atın derim :)

Şimdi.
Mutfakgram 'dan esinlenip yapmak istediğim bir konu var. #Betüşmutfakta Hashtagine katılıp yaptığınız tarifleri instagramda veya twitter da paylaşabilirsiniz. Bloğumda bir sonra yer alacak olan tarif sizin tarifiniz olabilir :) Bence güzel bir etkinlik olacak :) Yapmanız gerek tek şey yaptığınız yemeğin fotoğrafını #Betüşmutfakta hashtagi ile instagram veya twitter da paylaşmanız. Sonrasında ben sizinle iletişime geçip yemeğinizin ayrıntılı tarifini rica edeceğim. Ardından aynı gün içerisinde veya ertesi gün tarifiniz blogumda yer alacak. Hem sizlerden gelen yeni tarifleri bilgileri öğreneceğim hemde birlikte bir etkinlik yapmış olacağız. Ne dersiniz ?
:)


Bu yağmurlu havada ben yazımı yazarken yudumladığım sıcacık tarifimize geçelim şimdi :)
Bugün yazacağım yazının başlığı bir içecek tarifi :)
Yazımın konusu ise " LATTE yapımı " 
Ben kahve ve çeşitlerini çok seven biri olarak Türk kahvesinden sonra sıklıkla tükettiğim ve fazlasıyla beğendiğim bir kahve çeşidi olan LATTE 'in evde yapımını anlatacağım sizlere :)
Öncelikle ltteden biraz bahsetmek istiyorum; 
LATTE: İtalyanca süt anlamına gelmektedir. Espresso nun içerisine buharda ısıtılmış kıvamlı sütün eklenmesiyle espressonun keskin tadının yumuşatılmasıyla hazırlanan bir kahve çeşididir. Asıl ismi; Cafe Latte Machiato 'dur. İsteğe göre üzerine süt veya krema köpüğü eklenebilir :)

MALZEMELER;

- 10 gram espresso ( veya 3in1 )
- Kullanacağınız bardağın yarısı kadar sıcak su
- Kullanacağınız bardağın yarısı kadar süt

YAPILIŞI;

10 gram espressoya sıcak su eklenir. Kullanılacak süt devamlı karıştırılarak ısıtılır köpüklü bir kıvam elde edilir ve hazırlanmış olan kahve ile karıştırılır. Köpürtme işlemi için makinelerdende yardım alabilirsiniz. Mutfağınızdan yemek kokusu eksik olmasın :)





BANA ULAŞMAK İÇİN;

Gmail: betuledepli@gmail.com
Twitter: BetulEdepliii
İnstagram: betuledepli 






4 yorum:

  1. Yazınızı şimdi okudum. Mutfakgram için çok güzel şeyler yazmışsınız, onur duydum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim :)

      Sil