11 Ağustos 2014 Pazartesi

#Betüşmutfakta etkinliğine katılan ilk tarifimiz Vildan hanımın mutfağından :)

Herkese merhaba :)
Bugün ayrıca heyecanlı bir yazı ile buradayım :)
#Betüşmutfakta etkinliğime ilk katılan ismin tarifini paylaşmak üzereyim sizlere :)
Etkinliğime katılan blog 'un adresine şuradan ulaşabilirsiniz. Çok nefis bir blogu var kendisinin. Etkinliğime ilk katılan ismin tarifini paylaşmak ayrı bir keyif oluyormuş benim için. Hem yeni bir tarif öğreniyorum hem yeni bir blog ile hemde yeni bir kişi ile tanışıyorum. Bilgilerime bilgi katıyorum anlayacağınız :)

Birazda yarın paylaşacağım yazıdan bahsetmek istiyorum sizlere :)
Bir çok bloggerın yaptığı haftalık sosyal medya tag 'ına bende başlayacağım..
Kısacık bahsedip tekrar tarifimize dönmek istiyorum :)
Sosyal medya tag 'ı " İnstagram Günlüğü " adı altında yayınlanacak ve paylaştığım fotoğraflardan bahsedeceğim sizlere ( yiyecek, kişisel vs ). Bir nevi kişisel yazı gibi bir şey olacak :) Hemen bugün yazacağım tarife geçmek istiyorum :)
Bugün VİLDAN'IN MUTFAĞI adlı blogdan nefis bir tarif olan PADİŞAH LOKUMU tatlısından bahsedeceğim sizlere görünüşü truffle a benzesede aslında çok leziz bir tatlı olan muhallebi sözü fazla uzatmadan Vildan hanımın tarifine geçelim :)

MALZEMELER 
1 subardağı süt
1 buçuk subardağı un 
1 subardağı tozşeker
3 yemek kaşığı tepeleme nişasta
2 yemek kaşığı margarin veya tereyağ
1 paket vanilya 

ÜZERİ İÇİN
1 subardağı hindistan cevizi 

TARİF
Süt, un, nişasta ve şekeri bir tencereye alıp sürekli karıştırarak pişirelim. Kaynayıp koyulaşınca ocağı kapatalım. Tereyağ veya margarini, vanilyayı ekleyip mikserle 5 dakika çırpalım. Soğuduktan sonra koyulaşması için buzdolabında 2 saat bekletelim, dinlensin. Kaşık yardımı ile minik parçalar alıp elimizle yuvarlayalım  bolca hindistan cevizine bulayarak servis tabağına alalım. 

NOT
Elimize yapışıyorsa elimizi az su ile nemlendirerek hindistan cevizine atalım yaptığımız topları öyle de kıvam bulabilirsiniz, yani şekil alması için hindistan ceviziyle yuvarlayabilirsiniz. Bu yöntem size yardımcı olacaktır...


Vee Vildan hanımın instagramda #Betüşmutfakta hashtag ı ile paylaştığı fotoğraf kendisine çok teşekkür ederim beni bu güzel tarif ve kendisi ile tanıştırdığı için :)


BANA ULAŞMAK İÇİN:

Gmail: betuledepli@gmail.com
Twitter: BetulEdepliii
İnstagram: betuledepli


3 yorum:

  1. Tşk ediyorum tatlım sana ; güzel kalbinden kalemini dökülen yazın için ilk konuk olmanın sevinci içindeyim yine birlikte olmak dileğiyle
    Sevgiler........

    YanıtlaSil