7 Haziran 2014 Cumartesi

TATLI VOLOVAN yapımı :)

Merhabaalar :)
Heyecanlı ve titreyen eller ile yeni yazı uzuunca bir aradan sonra blogumda yer alacak :)
Öncelikle şu kısacık zamanda olanlardan bahsedeyim bildiğiniz üzere mezun oldum ve yavaş yavaş dışarıdaki dünyaya adım atmaya başladım. Bunun için geleceğimin temelini sağlam atmak amacıyla bir kaç planımı hayata geçirdim. Yazı yazmaya başlayacağım zaman beni twitterdan takip edenler bilir. Elimi yakmıştım ve iki hafta boyunca sargılı kaldı yazılarımı yazamadım derken bir ay geçti bu geçen zaman zarfı için sizden ayrıa özür dilerim...
Dün kişisel hesaplarımdan duyurmuştum bugün yazı yazacağıımıı :)
Öncelikle instagram linkimi; betuledepli - ve artık bende aktif bir instagram kullanıcısıyıııım :) -
Sonrasında twitter hesabımın linkini; BetulEdepliii
Ardından gmail adresimi buraya bırakıyorum; betuledepli@gmail.com
Hani bir şey olur takip etmek istersiniz :)
Bugünkü yazım Hamur İşleri başlığında bulunan yeni başladığım milföy serisii :)
Bugünkü yazım " TATLI VOLOVAN "
Bakalım nasıl hazırlamışım. Dün söylemiştim çok kolay yapımı olan bir yazı olacağını ve öyle oldu. çalışan bayanların yegane tercihi milföyden yapılan harika bir lezzet ve devamı da zamanla geleceek :)




MALZEMELER;

- 1 paket milföy hamuru
- 2 elma
- Tarçın
- Ceviz
- Fındık
- Göz kararı şeker
- Süslemek için pudra şekerii

 YAPILIŞI;

Ben yuvarlak yapmayı tercih ettim ve yuvarlak volavanın yapımı anlaracağım kare ve tuzlu volovan tarifim için buraya tıklamanız yeterli :) Milföy hamuruna şekil vermek için öncesinde şekil verilecek kalıpları ayarlayalım örneğin su bardağı ve çay bardağının ağız kısımları yada elinizde şekillendirici metaller varsa onlarda kullanılabilir. Öncesinde büyük yuvarlak ile volovanımızın altını oluşturuyoruz. Sonrasında başka bir milföy hamurundan aynı parçayı elde edip. ortasını küçük yuvarlak ile açıyoruz. İster üst üste istersenizde ayrı ayrı fırında pişirip birleştirebilirsiniz. Üzerine şeker döküp kızartabilirsiniz fakat ben fazla tatlı olmasını istemediğim için üzerine bir şey eklemeden fırında üzeri kızarana kadar beklettim. Bu sırada elmalarımızın kabuklarını soyup rendeleyelim. Tavaya koyup dövülmüş ceviz, fındık ve göz kararı şekeri ekleyip kavuralım. Ocaktan almaya yakın tarçın ilave edelim. İsteğe göre kuru üzüm veya farklı kuru meyvelerde ekleyebilirsiniz. ( Papaya, kavun kurusu, kivi, kayısı vs ) Bu işlemden sonra fırından çıkan milföylerimizin içerisini elma sotemiz ile doldurup üzerine pudra şeker serpiyoruz. Sonrasında hala hazır değilse ocağa çay suyu koyuyoruz. Afiyet olsuun. Mutfağınızdan yemek kokusu eksik olmasıın :)





Bana ulaşın:
Twitter: BetulEdepliii
İnstagram: betuledepli
Gmail: betuledepli@gmail.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder