11 Mayıs 2014 Pazar

KETÇAP yapımı :)

Arkadaşlar hepinize merhaba :)
1 hafta gecilmeli de olsa yazı yazmaya başladım.
Twitter da da paylaşmıştım çalışmaya başladığımı ve yazı yayınlayamacağımı bugün izin günüm ve bundan sonra her pazar yani bir yazı blogumda olacak :)
Sözlerime " Cennet anaların ayakları altındadır " hadisi ile devam ediyorum.



Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:
“Biz insana, anne babasına (en güzel bir biçimde davranmasını) emrettik. 
Çünkü annesi onu nice sıkıntılara katlanarak taşımıştır. Sütten kesilmesi de iki yıl içinde olur. 
O halde Bana ve annene babana şükret! Dönüş Banadır.”
Lokman 14
Cennet kokan analarımızın anneler gününü kutlarım.
Bugünkü yazıma devam edeyim :)
Yaz gelmeye başlamışken domateslerde yavaş yavaş tezgahtaki yerini almaya başlamışken sizlere çocukların çok sevdiği bir sosu hazırlamak istedim. Bugünkü yazımın başlığı " KETÇAP "
Bakalım nasıl hazırlamışım :)

MALZEMELER;

- 3 adet kırmızı soğan
- 7 adet iri domates
- 150 ml üzüm sirkesi
- Taze fesleğen 5 -10 yaprak yeterli
- 7 yemek kaşığı esmer şeker
- Yarım yemek kaşığı sumak
- Yarım yemek kaşığı kişniş
- Yarım yemek kaşığı sumak
- 1 yemek kaşığı karabiber
- 1 adet kırmızı biber
- Yarım yemek kaşığı tuz
- 2 yemek kaşığı zeytin yağı

YAPILIŞI;

Soğanlar ince ince doğranır ve 1 yemek kaşığı zaytin yağında rengi hafif değişene kadar kavrulur. Sonrasında üzerine ince doğranmış domates ilave edilir. Arından bütün baharatlar ve 1 yemek kaşığı zeytin yağı ilave edilir. Sonrasında kırmızı biberi ince ince doğrayıp tencereye ekleyin. 2-3 dakika sonra üzerine esmer şeker ve üzüm sirkesini ilave edin. Yaklaşın 30-35 dakika pişirin. Bu sırada kullanacağınız kavanozlar kaynar suda temizleyip kurulayın. İçerisine pişen karışımı ilave edin ve üzerine biraz zeytin yağı sürün. Kapağını sıkıca kapatın. Afiyet olsun :)




BANA ULAŞMAK İÇİN;
Gmail: betuledepli@gmail.com

7 yorum:

  1. Bloğunuzda paylaştıklarınıza bayıldım. Nacizane benimde bir web sitem var ziyaretlerinizi bekliyorum. www.igorganizasyon.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. Basarilar dilerim :)

      Sil
  2. Elinize sağlık ketçap yapmayı hiç denemedim en en güzeli en temizi evde yapılanı...
    Bloğunuzu takibe aldım benim bloğumada beklerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet en sağlıklısı evde yapılan...
      Teşekkür ederim. Blogunuza göz atacağım :)

      Sil
  3. Doğal olanın en iyisi olduğunu söylemek için hazırlayıp fotoğrafladığınız ketçabın o güzel kırmızı rengine bakmak yeterli. Harika görünüyor, elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Peki bu kıvamı nasıl alacak yani bir süzgeçten vey benzer birşeyden geçirmek mi gerekiyor ?

    YanıtlaSil