7 Nisan 2014 Pazartesi

PANCAKE yapımı :)

Arkadaşlar hepinize merhaba :)
Bugünkü satırlarıma gelen misafirlere sıklıkla yapılan bir yiyecek ile başlamak istiyorum. Ama benim yazacağım bizdeki krep-e yanı akıtmaya çok benzeyen bir yiyecek " PANCAKE "
Pancake;
Yabancılarda kahvaltı için hazırlanan öğünlerde sıklıkla tüketilen bir yiyecektir. Bizdeki akıtmanın içerisine şeker koyulmuş ve daha küçük halde dökülerek pişirilmiş halidir. Yabancılarda genellikle bal, maple ( mepıl ) şurubu ve muz ile tüketilir.
Bakalım ben pancake 'imi nasıl hazırlamışıım :)



MALZEMELER;

- 1 yumurta
- 1 yemek kaşığı toz şeker
- Aldığı kadar un
- Kabartma tozu
- Vanilya
- 1 çay bardağı süt
- 1 tatlı kaşığı sıvı yağ

YAPILIŞI;

Yumurta, süt, şeker, sıvıyağ, kabartma tozu, vanilya ve un sırasıyla eklenir ve karıştırılır. Kıvamı kek hamuru kıvamında olmalıdır. Unu ve yapacağınız pancake miktarını ona göre ayarlayabilirsiniz. Bu tariften yaklaşık 7 - 8 tane çıkıyor. Yapılan hamur kızgın tavaya azar azar dökülür. Pişince çevrilir. Ben üzerine vişne sosu ( vişne reçeli ) kullandım siz isteğe göre farklı soslar veya meyvelerde kullanabilirsiniz. Blogda düzenlediğim hediye etkinliğine katılmayı unutmayıın :) Afiyet olsun :)




Bana ulaşın;
Gmail: betuledepli@gmail.com
Twitter: BetulEdepliii




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder