25 Mart 2014 Salı

LAHMACUN tarifiiim :)

Evet başlıyoruz. Şşş konsatre olalım bir an önce.
Arkadaşlar bildiğiniz üzer gfc arızalı ve düzeltirken sürekli bir sorunla karşılaşmak durumunda kalıyorum. Bu sebepten dolayı ise hediye çekilişini bir türlü yayına koyamadım. Ama başarıyorum olacak :)
Kısa bir açıklamadan sonra uzun bir aranın ardından yazacağım ilk tarifi paylaşıyorum. Bugün yayınlayacağım tarifin ismi LAHMACUN. 
Tahmin ettiğim üzere lahmacunu sevmeyenimiz yoktur.
Bende bu sebepten dolayı lezzete biraz sağlık dedim ve ev yapımı lahmacun tarifi yazmaya karar verdim. Dışarıda güvenilir olmayan yerlerde yediğimiz zaman içerisinde bulunan etin ne olduğunu bilmiyoruz hatta et olup olmadığından bile emin olmuyoruz çoğu zaman.
Lahmacun hakkında kısa bilgi;
Lahmacunun ismi Arapça etli hamur anlamına gelen lahm bi ajin 'den türemiştir. Bizim ülkemizde en sık yapılan yer Şanlıurfa 'dır. Özellikle urfa 'da közlenmiş patlıcan ile tüketilen lahmacun maydanoz, soğan, domates, kıvırcık ve limon ile tüketildiğinde ise lezzetini ikiye katladığını yediğimizde anlayabiliriz tabi ki. Yanına birde ev yapımı yoğurt 'dan elde edilmiş yayık ayranı ile de çok güzel olur. :) Eveet sanırım acıktım :) Fazla uzatmadan hemen malzemelere ve yapılışına başlayayım :)

MALZEMELER;
Kişi sayısına bağlı olarak kıyma miktarı ayarlanabilir. Bu tarif yaklaşık 10 - 15 kişi için uygundur.

Lahmacun içi için;
- 380 gram kıyma
- 30 gram et yağı
- 5 soğan
- 5 domates
- 4 diş sarımsak
- Kimyon
- Yeni bahar
- İsot
- Tuz
- Tarçın

Hamuru için;
- 500 gram un
- Göz kararı tuz
- 1 tatlı kaşığı kadar toz şeker
- Yumuşak bir kıvam alıncaya kadar su
- 2 paket kuru maya

Yanına ilave olarak;
- Soğan
- Domates
- Kıvırcık
- Maydanoz
- Limon

YAPILIŞI;

Öncelikle hamur yoğurulur. Un, tuz, şeker, kuru maya ve su kulak memesi yumuşaklığında yoğurulur ve yaklaşık 2 - 2.30 saat dinlendirilir. Ardından bütün sebzeler yıkanır ve kabuğu soyulacak olanların kabuğu soyulur. Soğan ve sarımsak öncelikle olmak üzere ardından domates kıyma ve baharatlar zırhtan geçirilir. Malzemeler yaklaşık 2-3 mm olana kadar inceltilir. Hazırlanan harç da dolapta bekletildikten sonra mayalanan hamur 20 - 25 cm genişliğinde açılır ve harç eklenir. Yağlanmış tepsiye koyulur ve fırında hamur pişene kadar bekletilir. Yanına koyulacak malzemeler doğranır ve ılık bir şekilde yanında ayran ile birlikte tüketilir. Afiyet olsuun :)




Bana ulaşın;
Gmail: betuledepli@gmail.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder