26 Mart 2014 Çarşamba

PATATES CİPSİ YAPIMI || Making POTATO CHİPS. :)

Arkadaşlar hepinize merhaba :)
Tahmin ediyorum ki aramızda abur cubur sevmeyen yoktur. Benim en sevdiğim abur cuburlardan  biri ise hiç şüphesiz cips. Geçenlerde canınımın yine cips istediği günlerden biriydi ve ben bakkala gitmeye üşenip evde cips hazırladım. Hem dışarıda bulunan cipsler gibi işlemden geçmedi hemde kendim yaptım :) Evet doğru anladınız bugünkü tarifimin adı " CİPS " 

Bol yağda kızartıyorum ve sağlıklı değil farkındayım. Ama en azından işlemden geçmemiş yağda işlemden geçmemiş patatesleri ve tekrar işlemden geçmeyen ömrü uzatılmamış soslarla yapıyorum. Yani dünkü tarifim gibi lezzete biraz sağlık katarak tükettiğim ürünü hiç bir kimyasal maddeye maruz kalmadan hazırlıyorum.
Evet bakalım nasıl hazırlamışım :)

MALZEMELER;

- 3 adet patates
- Tuz
- Sıvı yağ
- Acılı yapmak isterseniz eğer pul biber kullanabilirsiniz.

YAPILIŞI;

- Patateslerin kabuğu soyulur ve istenilen şekilde çok çok ince bir biçimde doğranır. Sıvı yağ kızdırılır ve hafif renk alana kadar kızartılır. Eğer acılı yapmak isterseniz kızarma işleminin öncesinde veya sonrasında pul biber ekleyebilirsiniz. Ben bir farklılık olsun diye zeytin ezmesi ile denedim ve sonuç mükemmeldi :) Yanına yoğur pul biber ve naneyi karıştırarak cips sosu da elde edebilirsiniz. Kolay patates cipslerimiz bu şekilde hazır afiyet olsuun :)





Zeytin ezmesi ve acılı patates cipsi


Sade patates cipsi


Bana ulaşın:
Gmail: betuledepli@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder