16 Ocak 2014 Perşembe

SOYA FİLİZİ SALATASI :)

Arkadaşlar hepinize merhabaa :)
Bugün yorucu bir günün ardından aradığım malzemeleri bulamamanın üzüntüsü ile bir iki saat daha geç yazmayı planladığım yazımı şuan moralimin düzelmesi için yazıyorum. Bildiğiniz üzere ben bir Chef Adayıyım ve sanırım kendi tanıtım yazımda yaşımdan bahsetmemişim ben üniversite öğrencisi olma yolunda ilerleyen lise son sınıf öğrencisiyim. Bunu buraya yazmamın yayınlarımı nasıl etkileyeceği hakkında en ufak bir bilgim yok. ama umarım olumsuz yönde etkilemez :) 17 yaşındayım şu ana kadar çeşitli işletmelerde çalıştım, stajımı tamamladım ve yaklaşık 4 yıldır yiyecek ve içecek üzerine eğitim görüyorum. Donanımlı olduğumu her ne kadar düşünsem de bildiğiniz üzere aşçılık geniş bir okyanus ve okyanusun her damlası birer bilgi, yemek tarifi veya tecrübe bugün bu yazımla 72. yazımı yazmaya başlıyorum ve bu yazılarında bana faydasını saymakla bitiremeyeceğimden eminim bu blogda benim için bir tecrübe oldu hatta çok büyük bir tecrübe. İnternet 'in ne kadar geniş bir yelpazeye ulaştığını biliyorum ve bu blogu açtığımdan beri sınırsız bloggerla konuştum. Sınırsız yazı okudum sınırsız yemek tarifi okudum neredeyse hepsini denedim ve hala denemeye devam ediyorum. Bu denediklerimi de sizinle paylaşıyorum. Ben yazarken çok keyif alıyorum. Evet, şuan 44 kişilik bir ailem var ama geriye kalan ve perdenin arkasından beni okumaya devam eden arkadaşlarım,  öğretmenlerim, okulda bulunan onlarca chef adayının olduğunu ve beni desteklediğini biliyorum. Bunları buraya neden yazdığım hakkında en ufak bir fikrim yok ama bugün blog hakkında program yaparken size yaşım hakkında bilgi vermediğimi gördüm ve emin olun fazlasıyla üzüldüğümü fark ettim bunun için yazdım belkide. Ama beni takip eden ve okuyan herkese teşekkür ederim :)
Bugün yazacağım yazıdan bahsedeyim :)



Bugün yazacağım yazı " SOYA FİLİZİ SALATASI "
Soya filizi; Baklagiller familyasına giren soya filizi genellikle Çin ve Japonya da yetişir. Çeşitli yerlerde kullanılır. Örn; Salatalar, makarnalar vs. İçerisinde B1 ve B2 vitamini bulunur. Faydaları ise; Vücudumuzdaki sinir ve kasların gelişiminde büyük  oranda etkisi vardır. Şeker hastaları için faydalıdır, kilo seviyesini dengelemede yardımcıdır. Evet, hazırsanız malzemelere geçelim :)
Bakalım neler kullanmışım;

MALZEMELER;

- Soya filizi ( Konserve ve taze halde bulunursa yumuşayana kadar haşlanmış. )
- Yeşil biber
- Mor lahana
- Endivyen
- Çeşitli yeşillik ( Göbek, Marul vs )
- Mısır
- Zeytin
- Limon
- Kekik
- Zeytinyağı
- Balsamico
- Tuz

YAPILIŞI;

Bütün yeşillikler yıkanır. İnce ince doğranır. Haşlanmış mısır ve dilimlenmiş zeytin üzerine dökülür. Soya filizi eklenir. Ayrı bir tencerede balsamico, kekik, limon, zeytinyağı, tuz karıştılır ve salatanın üzeirne dökülüp karıştırılır. ( Salatanın üzerinde bulunna hamurun yapılışı; Klasik un, su, tuz ile hamur hazırlanır. Yoğurulur ve incecik açılır. Yumurta sarısı çırpılır ve üzerine sürülür. Sonrasında çörek otu ve susam serpilerek önceden 180 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. ) Afiyet olsuuunn :)



Bana ulaşın:

Twitter: BetulEdepliii
Gmail: betuledepli@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder