1 Ocak 2014 Çarşamba

PATATES PÜRELİ BİFTEK :)

Arkadaşlar hepinize 2014 yılının ilk günü ve ilk yayınından merhaba :)
Düşünüyorum da geçen yıl 2013 ün ilk gününde ne yaptım bu yıl ne yapıyorum diye. Bu yıl  yeni yazımı yazma telaşı var içimde :)  yeni yıl hepimize başta sağlık, mutluluk getirsin. Dilerim bütün iyi dileklerimiz gerçekleşir :)
Bugün sizlere " PATATES PÜRELİ BİFTEK " tarifi yazacağım.
Bakalım malzemelerimiz de neler varmış;



MALZEMELER;
Biftek dilimini kişi sayısına göre ayarlayabilirsiniz.
Ben 4 kişilik olacak şekilde yazacağım;

- 4 dilim biftek
- 6 patates
- Karabiber
- Tuz
- Sıvı yağ
- Süt
- Tereyağ
- Taze baharatlar ( biberiye, kekik, fesleğen vb )

YAPILIŞI;

Bifteklik etlerimiz sıvı yağda bir gün öncesinden taze baharatlarla marine edilir. ( Sıvı yağ ve taze baharat konulmuş kaba etlerimiz eklenir ve bir gün bekletilir. ) Ertesi gün patatesler yıkanır ve  sıcak suda haşlanır. Haşlanan patatesler kabuklarından soyulur ve blenderdan geçirilir. İçerisine göz kararı süt ve göz kararı tereyağı eklenir. Blenderdan tekrar geçirilir. Biftekler bir parmak kalınlığında doğranır ve tavada suyunu salıp çekinceye kadar pişirilir. Bifteklerin yanına patates püresi eklenir. Ben üzerine demi glace sos kullandım. Marketlerde bu sosu hazır bulmak gibi bir imkanımız var isteğe göre toz ürünü göz kararı su ile çok sıvı bir hal almayacak şekilde açarak kullanabilirsiniz. Patates püresinin içerisine isteğe göre çeşitli sebzelerde ekleyebilirsiniz. İsteğe göre mantar sote ile de servis edebilirsiniz. Afiyet olsuun :)





Bana ulaşın:
Twitter: BetulEdepliii
Gmail: betuledepli@gmail.com

2 yorum:

  1. bu sos şaraplı mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, kemiklerin haşlanmasıyla veya saf et suyu ile oluşan ve yapımı epey zahmetli olan bir sos. 2 yapılış biçimi var 1. Kemiklerin kurutulup haşlanması ile oluşan ki yapımı zahmetli kısma bu yapım tekniği giriyor 2. Et suyuna bir takım sebzelerin eklenmesiyle oluşan bir sos. Et suyunu buz dolabında muhafaza ederseniz kullanım süresi kısa oluyor bende bu yüzden marketlerde bulunan hazır demi glace sosları kullanıyorum. Ama isteğe göre şarap ile de yapılır. Özellikle İspanyol mutfağında şaraplı olan tercih edilir. İyi günler :) :)

      Sil