27 Ocak 2014 Pazartesi

MEYVELİ PASTA tarifim için;

Arkadaşlar hepinize en büyüğünden merhaba :)
Nasılsınız ? Umarım çok çok iyisinizdir. Bugün sizlere dün yazdığım özür yazısında da olduğu gibi bugün yazacağım yazı bir " MEYVELİ PASTA "
Kullanacağınız meyvelerde sınır yok mevsimi olan bütün meyveleri kullanabilirsiniz. Şuan görüldüğü gibi mevsimi olan ve olmayan her çeşit meyve tezgahlarda mevcut. İsterseniz OCAK ve ŞUBAT ayları yiyebileceğimiz sebze ve meyvelerin isimlerine bakalım.

OCAK AYI İÇERİSİNDE ZAMANI OLAN MEYVE VE SEBZE İSİMLERİ;




Sebzeler; Lahana, brüksel lahanası, kereviz, brokoli, havuç, ıspanak, pırasa, pazı, siyah turp ( kara turp olarak bilinir. ), kırmızı turp.
Meyveler; Nar, elma, portakal, greyfurt, ayva, armut.

ŞUBAT AYI İÇERİSİNDE ZAMANI OLAN MEYVE VE SEBZE İSİMLERİ;

Sebzeler; Karnabahar, hindibağ, pancar, defne yaprağı, frenk soğanı, turp, brokoli brüksel lahanası, pazı, ıspanak, pırasa,
Meyveler; Muz, elma, portakal, armut, greyfurt, ayva.

İsterseniz pastamızın yapımına başlayalım. Bakalım neler kullanmışım nasıl yapmışım :)

MALZEMELER;
Pandispanyası için;
Artık klasikleşen malzemelerimden;

- 4 fincan un
- 4 fincan şeker
- 4 yumurta
- 2 yemek kaşığı ılık su
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
Ovaleks adlı katkı maddesi kullanılacaksa kabartma tozu yarım pakete indirilebilir. ( Ovaleks; Pandispanya yapımında pandispanyanın sünger gibi yumuşacık olmasını ve kabarmasını sağlayan pastacılıkta çok sık kullanılan katkı maddesidir. )

Kreması için;
Bu sefer farklı bir krema olan pastacı kremasını kullandım. 

- 3 su bardağı süt
- 3.5 yemek kaşığı un
- 1 su bardağı ve 1 su bardağından az şeker
- 1 yumurta
- 1 paket vanilya

Pandispanyayı ıslatmak için;
- Süt ( Ben genelde önceden pişirip soğuttuğum kahve ile ıslatıyorum. )

İçerisinde kullandığım meyve;
- Dondurulmuş frambuaz

Üzerini süslemek için;
- 1 paket krem şanti
- Krem şanti kutusunun arkasında bulunan tarife göre süt
- Son demlerini yaşayan portakal ve yeni yeni zamanı gelen fakat önceden de tezgahlarımızda bulunan muz ve tropikal bir lezzet olan kiviyi kullandım.


YAPILIŞI;

Öncelikle krema ile başlayalım. Süt, şeker ve yumurta ocakta kaynatılır. Un ve vanilya önceden elenir ve kaynayan süte yavaş yavaş karıştırılarak eklenir. Koyulaşan krema 1 - 2 dakika kavrulur ve ocaktan alınıp soğumaya bırakılır. Krem şanti arkasında bulunan tarife göre yapılır ve dolaba atılır. Pandispanya için; Yumurtaları sarı ve beyaz olacak şekilde ikiye ayırın. Yumurtanın beyazlarını mikserde krem şantiden daha yoğun bir hal alana kadar çırpın. Yumurta sarılarını şeker ile çırpın. Şekerin içerisinde iyice eridiğinden emin olduğunuzda üzerine eleyerek un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyin. Bir ki sefer çırptıktan sonra ılık suyu ekleyin. Köpüren yumurta beyazının içerisine yavaş yavaş yumurta sarısının bulunduğu karışımı ekleyin. Birbirine iyice yedirene kadar yaklaşık 3 - 4 dakika kadar çırpın. Kullanılacak olan kek kalıbına yağlı kağıt serip boşaltın. 150 - 180 derece arası yaklaşık 40 dakika kadar pişirin. Pandispanyayı isterseniz bir gün sonra kullanabilirsiniz. Bu şekilde hazırlamış olduğunuz kek toparlanır ve daha güzel sonuç almanızı sağlar. İsterseniz de soğuduğunda kullanabilirsiniz. Ben bir gün sonra kullanmayı tercih ediyorum ve bu sefer yine öyle hazırladım. Pansipanyanızı ortadan kesin ve pandispanyalarınızı ıslatın ben genelde önceden pişirip soğuttuğum kahve ile ıslatıyorum. Siz süt ile de ıslatabilirsiniz. soğuyan kremayı istediğiniz kadar içerisine boşaltın. Frambuazların suyunu alın ve içerisine koyun. Diğer pandispanyayı ıslatın ve üzerine kapatıp krem şanti ile etrafından geçin. Ben dış süslemesi için beyaz çikolata kullandım siz isteğe göre farklı malzemelerde kullanabilirsiniz. Üzeri için kullanacağım malzemeleri doğradım ve üzerine dizdim. İsteğe göre meyvelerinizin kararmaması için pudra şekerini limon ile karıştırıp meyvelerin üzerine dökebilirsiniz.


Mutfağınızdan vanilya kokusu eksik olmasın :)


Bana ulaşın:
Twitter: BetulEdepliii
Gmail: betuledepli@gmail.com





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder