14 Ocak 2014 Salı

KABAK TATLISI :)

Arkadaşlar hepinize merhaba :)
Bugün paylaşacağım yazı bir tatlı üzerine. Yazımın ismi " KABAK TATLISI " 
Kabak tatlısı bal kabağı, helvacı kabağı yada kestane kabağından oluşan bir tatlı çeşidi.
Evet bakalım nasıl yapmışım;

MALZEMELER; 

- 3 dilim kabak
- Ben göz kararı şeker kullandım üzeri kaplanana kadar yaklaşık 1 su bardağı
- 1 su bardağı ceviz
- Su



YAPILIŞI;

Kabakların kabuklarını soyun ve çekirdeklerinden ayırıp eşit boyutlarda dilimleyin. Üzerine şeker dökün ve göz kararı yaklaşık yarım su bardağı su ekleyin. Derin bir tencerede pişirin.Bu tarifin belirli ölçülerle yapıldığında tuttuğuna her ne kadar inanmasam da benim tarifim bu şekilde :) Genelde yazı yazmakta en zorlandığım kısımda aslında bu ölçü vermek çünkü ben ölçü kullanmadan yemek veya tatlı yaparım evet bazı tariflerde ölçü kesinlikle gerekli mesela pasta keki, klasik kek vs her neyse pişen kabakların  üzerine toz ceviz, hindistan cevizi, fındık vs de ekleyebilirsiniz. Afiyet olsuun :)


Bana ulaşın:
Twitter: BetulEdepliii
Gmail: betuledepli@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder