13 Ocak 2014 Pazartesi

İŞKEMBE ÇORBASI :)

Arkadaşlar hepinize merhaba :)
Bugün yazacağım yazının ismii; " İŞKEMBE ÇORBASI " 
Neredeyse bütün kültürlerde işkembe çorbası yaygındır. Sindirimi kolaylaştırır. Türkçeye de " şkembe çorbası " adı ile geçmiştir. Evet, yanlış yazmadım  " şkembe çorbası "
Bakalım malzemelerimiz de neler varmış :)


MALZEMELER;

- Bir adet dana işkembe
- 1 soğan
- 6-7 diş sarımsak
- Pul biber
- Karabiber
- Tuz
- Su

TERBİYESİ İÇİN;

- 2 yumurta sarısı
- 1 yemek kaşığı un
- 1 çay bardağı su
- Birkaç damla limon

YAPILIŞI;

İşkembeler güzelce temizlenir. Hatta mümkünse bir gece öncesinden suda bekletilir ertesi gün iyice yıkanır. Üzerini geçene kadar su eklenir ve düdüklü tencereye konur. İçerisine temizlenmiş ve 4 parçaya bölünmüş soğan ve 5 diş sarımsak eklenir. Düdüklünün kapağı kapatılır ve yaklaşın bir buçuk iki saat pişirilir. Bu sırada yumurta sarıları çırpılır ve unun içerisine su eklenir. İyice karıştırılır. Limon suyu eklenir. Yumurta sarıları eklenirken karıştırılır. Kaynayan işkembenin içerisine baharatlar ve tuz eklenir. İşkembenin suyundan soğutarak yavaş yavaş terbiyeye karıştırılarak eklenir. Bu işlem iki kepçe işkembe suyu ile tamamlanır ve terbiye yavaş yavaş düdüklü tencereye eklenir. Bu işlemden sonra ocağın üzerine konur ve kaynatılır. Servis tabağına alınır ve servis edilir. Afiyet olsuun :)




Bana ulaşın:

Twitter: BetulEdepliii
Gmail: betuledepli@gmail.com

2 yorum:

  1. Merhabalar,
    Blogunuza internette yemek tarifleri ararken rastladım. Öncelikle çok tebrik ediyorum, blogunuzu inceledim, tarifleriniz hem çok leziz, hem de yapımı gayet kolay görünüyor. :) Uygun bir zamanınızda yeni açılan yemek tarifleri arama motorumuz Tarifbul‘a bir göz atabilirseniz çok sevinirim. İsterseniz siz de En İyi Tarif Blogları kısmımızda tariflerinizi sergileyebilirsiniz. Merak ettiklerinize SSS’den bakabilir veya bana mail atabilirsiniz. Görüşmek dileğiyle.

    YanıtlaSil
  2. Sitenize göz attım ve mail kutunuza mail bıraktım cevap verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil