11 Ocak 2014 Cumartesi

CEVİZLİ İRMİK HELVASI :)

Merhabaa :)
Bugün bu 4. yazım :) Yazacağım yazıya bir türlü karar veremedim çünkü :) En sonunda dedim ki 12 ocağı 13 ocağa bağlayan gece Mevlid kandili bende dedim kii sizlere " CEVİZLİ İRMİK HELVASI " tarifi yazayım. Bende hemeen gittim mutfağa giydim önlüğümü ve size sıcak sıcak bir helva tarifi yazayım dedim. Peki ya Mevlid kandili nedir ? Mevlid kandili; Peygamber efendimiz ( S.A.V ) 'in doğum günü anlamına gelmektedir.
Kandillerde helva yapmak bizde adettir. Bende bu adeti bozmak istemedim :)
Hemen malzemelerimize bakalım :)


MALZEMELER;

- 1,5 su bardağı irmik
- 1 su bardağı + 2 yemek kaşığı toz şeker
- 1 su bardağı süt
- 1 su bardağı su
- 1 paket vanilya
- 100 gram tereyağı
- 1 su bardağı ceviz (- çam fıstığı, fındık vs de olabilir tabii )

YAPILIŞI;




Öncelikle irmik ve tereyağı kavrulur. ( İsteğe göre cevizi de ekleyebilirsiniz. Ben üzerine serpmeyi tercih ettim çünkü bizde sade irmik helvası daha çok sevilir. Ben ise tam tersi olduğum için iki damak zevkinede uyum sağlamam gerekti bende bu şekilde yapmayı tercih ettim. )




                    Süt, şeker, su ve vanilya bir ocakta şeker eriyene ve süt ısınıncaya kadar karıştırılır.




Rengi kahve rengimsi olan irmiğin içerisine süt eklenir ve süt çekinceye kadar karıştırılır. Süt çektiği zaman bir kaç sefer de o şekilde ocakta karıştırılır. Sonrasında şekil verilir ve üzerine ceviz serpilir. Afiyet olsuun :)







Bana ulaşın:
Twitter: BetulEdepliii
Gmail: betuledepli@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder