19 Ocak 2014 Pazar

BİBER DOLMASI :)

Arkadaşlar hepinize merhabaa :)
Hepinize mutlu mutlu pazarlaar :)
Ve daha nice güzel dilekler ile...

Bugün ev yapımı yoğurdun yanına ne yapabilirim diye uzuncaa bir düşündüm. Baktım derin dondurucuda yazdan koyduğum dolmalık biberler bana bakıyor bende onlara bir kaç saniye bakıştıktan sonra buldum!
Bugün yazacağım yazının ismi " BİBER DOLMASI " ama benim yaptığım biber dolması bu seferlik yalancı zeytinyağlı biber dolması oldu :)
Ben bu tarifte içe kuş üzümü, fıstık, kıyma vs koymadım. Ona göre yazıyorum malzemelerimi. Hadi bakalım neler kullanmışım :)




MALZEMELER;

- 1 kg dolmalık biber
- Ben pirinci 1 dolmalık bibere tam dolu olmayan 1 yemek kaşığı pirinç ile yaptım. Yaklaşık 20 adet dolmalık bibere 18 yemek kaşığı pirinç koydum ve tam denk geldi.
- 2 tane soğan
- 2 tane domates
- Bir avuç kadar kıyılmış maydanoz
- Bir tutam nane
- Tuz sevme derecenize göre tuz
- Göz kararı salça
- Göz kararı sıvı yağ ( Ben yaklaşık yarım su bardağı kullandım. )

YAPILIŞI;

Pirinçler ayarlanır ve sıcak suda tuz ile ıslatılır. 2 soğan ve 2 domates rendelenir. Nane, sıvı yağ, maydanoz, salça, tuz domates ve soğan ile karıştırılır. Pirinçler eklenir ve dolmalık biberlerde bir parmak boşluk kalıncaya kadar doldurulur. Tencereye dizilir. Biberlerin yarısına kadar su eklenir. Ocağa konur ve kaynayınca altı kısılır. Yaklaşık 45 - 50 dakika kadar pişirilir. ( Ben yalancı zeytinyağlı biber dolmasının içini kavurmadan yaptığım için pişirme süresi bu kadar uzun. ) Sonra altı söndürülür ve soğuduğunda servis edilir. Afiyet olsuun :)






BU ARADA ÖLÇÜ BARDAĞIM VE ÖLÇÜ KAŞIĞIM;
Benim ölçü için kullandığım aletler bunlar;








Bana ulaşın:
Twitter: BetulEdepliii
Gmail: betuledepli@gmail.com









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder