23 Ocak 2014 Perşembe

Betül 'ün uydurma keki huzurlarınızda :) NAR VE LİMON SUYU içerir!! :)

Evet, arkadaşlar hepinize merhabaaa ! :)
Nasılsınız ? Umarım çok çok iyisinizdir :)
Dün evdeydim ve canım hiç olmadığı kadar çok sıkılmıştı ne yapsam ne yapsam diye düşünürken dedim ki Betül sen uzun zamandır evde karışım yapmıyorsun :) Beni bilen bilir ben klasik tariflere kendi lezzetimi katmayı çok severim. Dün mutfağa girdiim ve yaptığım tarif huzurlarınızdaa " NAR VE LİMON SULU KEK " evet doğru okudunuz nar suyu ile yapılmış ve içerisine de bir kaç damla limon suyu eklediğim hatta ve hatta bir tutam kahvede attığım bir kek bu keke nasıl bir isim bulmalıyım bilmiyorum ama Betül 'ün uydurma keki olsun :)

Bakalım malzemelerimiz de neler varmış :)



MALZEMELER;

- 2 yumurta
- 1.5 su bardağı pudra şekeri
- Yarım su bardağından az nar suyu ( Yarım su bardağından bir parmak az )
- 1 - 2 damla limon
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 1 çay kaşığı kahve
- Göz kararı kakao
- Damla çikolata
- Yarım su bardağından yine bir parmak az sıvı yağ
- Yaklaşık 2 yemek kaşığı da süt
- Göz kararı un
( Açık konuşmak gerekirse ben bu tarifi göz kararı yaptım :) )

YAPILIŞI;

Sıvı yağ, yumurta, süt, nar suyu, 1 - 2 damla limon suyu karıştırılır. Toz olan bütün malzemelerde ayrı bir kasede karıştırılır. Un hariç. Toz karışımın içerisine sıvı karışım yavaş yavaş eklenir. Kıvamına göre göz kararı un eklenir. Boza kıvamında olmalıdır. Ben 8'li mini mini kalıplara ve küçük boy kek kalıbına koydum. Artan hamurla da denemek için tencere keki yaptım çok az kaldığı için kabarmadı tabii :) Önceden ılık olan fırına koyup yaklaşık 20 - 25 dakika pişirip kürdanla kontrol ediyoruz pişmediyse içi pişene kadar pişmeye devam ediyoruz. Ben üzerine çikolata sosu döktüm ama siz kullanmaya bilirsiniz. Afiyet olsuun :)






Bana ulaşın:
Twitter: BetulEdepliii
Gmail: betuledepli@gmail.com



2 yorum:

  1. Kakao ile kırmızı olan meyvelerin buluşması beni hep heyecanlandırmıştır...
    Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten mutlu bir buluşma oldu! Teşekkür ederiiim :)

    YanıtlaSil