30 Aralık 2013 Pazartesi

YENİ YIL PASTASI :)

Arkadaşlar hepinize merhaba :)
2013 ün bu son gününde geriye baktığımızda tatlı ve acı bir sürü anımız oldu kimimiz bu yılı mutlu pek çok anı ile tamamlarken kimimizin peşini olumsuzluklar bırakmadı. Bu yılın son günlerinde yeni başlayan yıla tatlı ve neşeli başlamak için bugün sizlere " YENİ YIL PASTASI " tarifi vereceğim. Benim pandispanya tariflerim klasiktir her seferinde aynı tarifi kullanırım. Ve tabi aynı krema... Sadece süslemesini hayal gücüme bırakırım hepsi bu. Yeni pandispanya tarifi denediğim çok oldu hep deniyorum tabi ama her pandispanya tarifi de tutmuyor açıkçası. Benim en güvendiğim tarif bu olduğu için size " TAVŞAN FİGÜRLÜ PASTA " yazım da bulunan krema ve pandispanya tarifini vereceğim. 2013 de yaşadığımız nice güzel anıyı hatırlayarak başlayalım bu pastaya :) Bunlara bir örnek verecek olursak benim 2013 de yaşadığım en güzel an bu blogu aktif bir hala getirdiğim andı. Sizin 2013 yılında yaşadığınız en güzel an hangisiydi bunu aşağıya yorum olarak bırakırsanız çok sevinirim bu arada. Bu bir zorunluluk değil tabi ki :)
Lafı fazla uzattım sanırııım hemen tarifimize başlayalım. Yarına yetişmesi gereken bir pastamız var :)


MALZEMELER;
2 adet pandispanya için malzemeler;

- 8 fincan un
- 8 fincan toz şeker
- 8 yumurta
- 4 yemek kaşığı ılık su
- 2 paket kabartma tozu
- 2 paket vanilya

Kreması için;
Ben yine ganaj kullandım :)

- 400 gram çiğ krema
- 400 gram bitter kuvertür ( normal bitter çikolatada tercihim )

İçinde kullanılacak malzemeler;

- Muz
- Kivi
- Krokan hazırlamak için çeşitli kuru yemişler ve toz şeker
Krokan yapılışı;
150 gram toz şeker ocakta karamelize edilir ve içerisinde kullanılacak olan kuru yemişler eklenir. Karıştırılır. Mermer tezgaha  dökülür ve bir kaç saat soğutulur.

Üzeri için;

- Krem şanti ( 2 katlı yapılacaksa ben iki katlı yaptım. 2 kutu krem şanti yeterli. )
- Ben şeker hamuru ve çeşitli pasta süsü kullandım. Bu kısım tamamen hayal gücü :)

YAPILIŞI;

Her zaman ki gibi öncelik ganaj da :) Çiğ kremayı ocakta pişirin ve içerisine çikolataları ekleyin. Çikolatalar eriyinceye kadar karıştırın ve cam bir kaseye boşaltıp soğumaya bırakın. Pandispanya yapılışı; Detaylı pandispanya tarifim için; BURAYA tıklamanız yeterli. Yumurtaların sarısını ve beyazını ikiye ayırın. Yumurta beyazını krem şanti gibi yoğun bir köpük alana kadar çırpın. Yumurta sarılarını şeker ile birlikte çırpmaya başlayın ve şekerler eriyene kadar çırpın. Yumurta sarısının üzerine un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ilave edin. Bir  kaç kez karıştırın ve ılık suyu ekleyin. Kar gibi olan yumurta beyazının içerisine yumurta sarısını ekleyin. Bir biri ile karışana kadar çırpın. Kullanılacak kek kalıplarına yağlı kağıt koyun ve fırını 150-180 derece arasına ayarlayın. Pandispanyaları fırına verin. 40 dakika fırının kapağını hiç açmadan pişirin. Eğer içi pişmez ve üzeri pişerse aliminyum folyo ile pandispanyanın üzerini kapatın bir kaç dakikada o şekilde pişirin. Pandispanyaları soğuyunca eninden ikiye kesin ve birini diğerine göre yuvarlak bir şekilde küçük olacak biçimde kesin. Yada bu aşamayı pişme sırasında küçük ve büyük fırın kalıbı kullanarak gerçekleştirin. Pandispanyayı ıslatın ve içerisine iç malzemesini yerleştirin. Üst kapağını kapatın ve elinizdeki pandispanyalar bitene kadar bu işleme devam edin. Ben üzerini krem şanti ile kaplayıp. Elimde kalan parça parça olan pandispanya ile kardan adam şeklini verdim. Yanına da bir kaç pasta süsü ekleyerek pastamı tamamladım. Afiyet olsuun :)




Bana ulaşın:
Twitter: BetulEdepliii
Gmail: betuledepli@gmail.com




2 yorum:

  1. Çok güzel bir pasta ellerinie emeklerinize sağlık :)

    YanıtlaSil