17 Aralık 2013 Salı

SAC ETİ :)

Merhaba arkadaşlar :)
Bugün biraz Anadolu 'dan esintiler taşıyan fazla bilinmeyen ama tadınca da tadıyla insanı mest eden bir yiyecek yazacağım bu sefer değişik olacak ama bu sefer porsiyon tarifi değil tepsiye göre ölçü vereceğim ve sıcak mutfağa ait olduğu için ölçü kural sınır gerekmeyen bir lezzet. Yine çok konuştum :) Bugün paylaşacağım yazının adıı; " SAC ETİ " Sac eti yazdığıma bakmayın sacda değil tepside pişiyor :) İsterseniz sacda da pişirebilirsinizTarifimiz hakkında kısa bir bilgi veremeyeceğim bu yazımda çünkü herhangi bir geçmişi olmayan ve dediğim gibi pek bilinmeyen malzemeleri çok sıradan olduğu için herhangi bir yörenin benimsediği bir lezzet de değil. O yüzden Anadolu 'nun bağrından kopup gelmiş bir yiyecek lafı daha fazla uzatmadan tarifime geçeyim :)



MALZEMELER;

Bu tarifin malzemeleri tepsiye göre ayarlanır benim tepsim büyük olduğu için ben bu malzemeleri kullandım.
- 7 Patlıcan
- Büyük ise 5 patates
- 3 sivri biber ( Arzuya göre acı olabilir. Ben bir adet acı kırmızı biberde doğradım. )
- 4 domates
- 1 baş sarımsak
- 700 gram kuzu eti ( kuş başı veya kemikli )
- Göz kararı sıvıyağ
- Tuz

YAPILIŞI;

Bütün sebzeler güzelce yıkanır. Patlıcanlar alacalı soyulur. Ortadan bölünür ve çok ince olmayacak şekilde doğranır. Patatesler soyulur dörde bölünü ve doğranır. Biberler halka halka doğranır. Domatesler doğranır. Sarımsaklar ayıklanır ve yuvarlak yuvarlak doğranır. Bütün malzemeler karıştırılır. Tuz ve sıvı yağ eklenir karıştırılır. Etler kuş başı veya kemikli olacak şekilde tepsideki sebzelerin üzerine dizilir. Üzerinden tuz serpilir. Biraz sıvı yağ gezdirilir. ( Sebzelere dökülen yağ etede yağ döküleceği için iyi ayarlanmalıdır fazla yağlı olmaması için ) Fırında etler ve patlıcanlar pişinceye kadar ağır ağır pişirilir. Fırının kapağı 45 dakika sonra açılır ve bir kaç kez karıştırılır. Etler ve patlıcanlar pişmiş ise fırından alınır. İsteğe göre kurutmadan bir dakika daha fırında bekletilebilir. NOT; Ben hiç su eklemedim sebzeler kendi suyu ile piştiler siz isterseniz fazla sulu olması için su ekleyebilirsiniz.






Bana ulaşın;

Twitter: BetulEdepliii
Gmail: betuledepli@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder