26 Aralık 2013 Perşembe

PATATES OTURTMA :)

Arkadaşlar hepinize merhaba :)
Bugün öncelikle geç yazı yayınladığım için özür dilerim bunu sebebi bir kaç alışveriş yapmam gerektiği içindi. Malum yılbaşı geliyor ve ben bloğumda yayınlamak üzere çeşitli kurabiye, pasta, cupcake  hazırlamak istiyorum ve bunun için bir kaç adet malzeme almam gerekiyordu bunun için eminönünün kalbi olan pastacılar çarşısına gittim ve çeşitli malzemeleri görme imkanı buldum lazımolanları aldım ve yarın başlayacağım yılbaşı konseptli çalışmama bakalım neler olacak. Birde bugün bu saatte yazı paylaşacağım için aklıma şu soru geldi acaba bloğuma beni merak edip yazı paylaşıp paylaşmadığımı inceleyen oldu mu ? Oldu ise ne mutlu bana :) Bugün çok spontane bir yazı yazacağım önceden bugünün notunu almamışım nedense.
Bugün yazacağım yazının ismi; " PATATES OTURTMA " Oturtmalar hakkında  kısacık bir bilgi verecek olursam; Yağda  kızartılmış ve sebze katının ortalarına çiğden yada kavrulmuş olarak kıyma harcının eklenip. Çok az su ilavesi ile fırında pişirilmesi ile oluşan ana yemek türüdür. Türk mutfağında sıcak sebze yemekleri başlığı altında çeşitli sebzelerden oturtma yapılabilir. Örneğin; Enginar oturtma, Patlıcan oturtma gibi.
Dilerseniz malzemelerimize geçeliim :)

MALZEMELER;

- 5 büyük patates
- 250 gram kadar kıyma
- 4 domates
- 2 orta boy soğan
- 100 gr tereyağı ( Kıyma yağlı ise tereyağı miktarı ona göre ayarlanmalıdır. )
- 1 tatlı kaşığı salça
- Tuz
- Kırmızı biber
- Maydanoz
- Sıvı yağ
- 2 - 3 tane sivri biber
- 2 su bardağı et suyu veya normal su ( Ben bu tarifte normal su kullandım. )

YAPILIŞI;

- Patatesler soyulur yıkanır ve kurulanır. Çok kalın veya çok ince olmayacak şekilde halka halka doğranır. Sıvı yağda rengi hafif pembe oluncaya kadar kızartılır ve fazla yağı peçete ile alınır. Kıymalar açıklamada da dediğim gibi çiğ veya kavrularak eklenebilir. Ben kavurarak yaptım çünkü fırınla daha çok işim vardı zaman kaybetmek istemedim. Soğanlar çok ince kıyılır. Biberler halka halka doğranır. Maydanozlar çok ince olacak şekilde doğranır. Soğan ve kıyma tereyağın da kavrulur. Salça eklenir ve salça pişince ocaktan almaya yakın tuz ve çeşitli baharatlarla birlikte maydanoz eklenir. Ateşten alınır ve bir kat patates bir kat iç harcı olmak üzere dizilir. Son kata domatesler halka halka doğranır ve oda kullanmış olduğunuz tepsiye dizilir. ( Ben kare orta boy borcam kullandım. ) İsteğe göre kıyma kavrulurken domates ile birliktede kavrulur. Su ilave edilir ve tepsinin ağzı alüminyum folyo ile kapatılarak 180 - 200 derece fırında suyunu çekene kadar pişirilir. Fırından alınır ve isteğe göre pilav, yoğurt ve turşu ile servis edilir. Afiyet olsuuun :)










Bana ulaşın:

Twitter: BetulEdepliii
Gmail: betuledepli@gmail.com



2 yorum: