20 Aralık 2013 Cuma

MANTARLI KREP TARİFİİM :)

Arkadaşlar hepinize merhaba :)
 Bildiğiniz üzere bu blog yeni şekil almaya başlayan ve daha yeni yeni bir şeyleri oturtmaya başlayan bir sayfa. Bu yüzden sizden bir ricam olacak bu bloga sayfanın sağ tarafında bulunan BU SİTEYE KATIL butonundan blogumu takibe alırsanız ve kendinize ait sayfanız varsa paylaşırsanız çok sevinirim. Yada arkadaşlarınıza, çevrenize tavsiye ederseniz beni çok mutlu edersiniz. Şimdiden teşekkür ederim :) Bu arada unutmadan bir kaç hafta sonra sadece  Türkiye içerisinde dahil olacak bir sürpriz yayınlayacağım takipte kalıın :)

 Bugün hafta başından beri beklediğimiz gün olan cuma günü geldi ve yarın hafta sonu. Haftalık izinler belki yarın kullanılacak belki pazar belkide hafta içinde kullanıldı bile ama günün her saatinde yiyebileceğiniz özellikle sabah kahvaltısı ve beş çayına çook yakışan bir tarif paylaşacağım bugün sizlere. Yapımı kolay fazla el yoran bir şey olmadığı için kahvaltıya pratik olarak hemen yapılabilir. Hemen yazımın ismini paylaşayıım; " MANTARLI KREP "
Bir an önce tarifimize geçelim ki zaman kaybetmeden dinlenme şansı elde edin. :)




MALZEMELER;

- 1 yumurta
- Süt
- Un
- Tuz
- Mantar
- 1 Domates
- 1 Soğan
- 1 biber
- Çeşitli baharatlar

YAPILIŞI;

Öncelikle mantarlar temizlenir ve doğranır. Soğan, domates ve biberle yıkanıp doğranır. Soğanlar biraz sıvı yağda kavrulur. Biberler eklenir kavrulmaya devam edilir. Mantarlar ilave edilir. bir kaç kez karıştırılır ve domatesler ilave edilir. Biraz tuz eklenir. Tencerenin ağzı kapatılır ve pişmeye bırakılır. 1 yumurtaya yaklaşık ( göz kararı ) 2 su bardağı süt ilave edilir. Göz kararı un ve bir fiske tuz eklenir. Boza kıvamına gelene kadar çırpılır. Hazırlanan krep hamurunun içerisine isteğe bağlı vanilya ve kabartma tozu da ilave edilebilir. Çırpılan krep hamuru kızgın yağ olan tavaya bir kepçe yayılarak dökülür ve alt üst renk değiştirene kadar pişirilir. 2 Krep hamurunda bir tava tekrar çoz az sıvı yağ ile yağlanarak pişirilir. Bu tariften yaklaşık 8-9 tane krep hamuru çıkmaktadır. ( Standart krep tavası boyutuna göre ) mantarlarda bu ölçüye kadar ayarlanmalıdır. Ben bir paket kültür mantarı kullandım. Pişen mantarların altı kapatılır ve krep hamurlarına sarılır. İsteğe göre ortadan kesilip servis yapılabilir. Afieyt olsuuun :)


NOT; Mutfağınızdan yemek kokuları eksik olmasıın :)
Takip etmeyi unutmayıın :)

Bu arada bana ulaşın;

Twitter; BetulEdepliii
Gmail: betuledepli@gmail.com

13 yorum:

  1. Betül Hanım, biz de sizi bekliyoruz, takip için... Umarım iyi bir şef olursunuz. Biz de sizi keyifle takip ederiz. Sevgiyle kalın...
    Yorumlarınızı bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  2. bir de şu doğrulama mesajını kaldırırsanız, sevinirim. Yoksa yorum yazmak eziyet oluyor ;)

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim bende takibinizdeyim :) Hemen kaldırıyorum o zaman :)

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı olsun canım,zevkle alıyorum takibe. Sizide beklerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Gelecek yayınlarınızı merakla bekliyorum :)

      Sil
  5. Hayırlı olsun ,sizi takibe aldım, her zaman bloğuma beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Özellikle pasta, ekmek ve kek çeşitlerinizin devamını bekliyorum :)

      Sil
  6. Bloğunuz hayırlı olsun. Dediğiniz gibi mantarlı krep hem kahvaltıda, hem de öğün olarak yemeklerde çok uygun. Hatta yanında bir salatayla bir öğünü de kurtarır. Bu arada izleyiciniz oldum. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle her öğüne uygun olabilecek olan bir yiyecek. Bu arada teşekkür ederim

      Sil
  7. betül hanım severek okuyorum devamını bekliyorummm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Devamının geleceğinden emin olabilirsiniz. İyi günler :)

      Sil
  8. MERHABA BLOĞUNUZU İZLEMEYE ALDI BANA DA BEKLERİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Takibinizdeyim :)

      Sil