24 Aralık 2013 Salı

Kurtarıcı yemek olan GÜVEÇ :)

Arkadaşlar hepinize merhaba :)
Nasılsınız ? Umarım gününüz çok güzel geçmiştir ve bu yazıyı okuduktan sonrada hala güzel geçmeye devam eder. Bugün sizlere misafirlerinizin geleceği gün yapılabilecek olan en kurtarıcı yemeği yazacağım. Bu yemeğin ismii ;" GÜVEÇ " Her evde mutlaka bulunan temel malzemelerden oluşan bu yemeğimizin ismi de güveç olmakla birlikte yemeğin yapıldığı kabın ismi de güveçtir. Güveç kapları topraklara şekil verilerek yüksek ısıda bulunan fırınlarda sıkıştırılarak pişirilen tencere türevleridir.
Bakalım malzemelerimiz ve yapım aşamalarımız nelermiş :)

MALZEMELER;
Yazdığım malzemeleri yapacağınız kişi sayısına göre ayarlayın. Benim yazdığım malzemeler güvecin yarısını kapatan ve iki küçük boy güveç için yeterli olan malzemeler.




- 4 patlıcan
- 1 baş sarımsak
- 4 domates
- 3 veya 4 adet sivri biber
- 2 soğan
- 500-600 gram kuş başı veya kemikli et ( kuzu veya dana eti o sizin tercihiniz ben kuzu eti kullandım. )
- Sıvı yağ
- Salça
- Tuz
- Su

YAPILIŞI:

Bütün malzemeler yıkanır ve soyulur. Patlıcanlar alacağı soyulur ve boydan dört paraya bölünerek biraz iri bir biçimde doğranır. Domatesler kabukları soyulduktan sonra zar şeklinde doğranır.Soğanlar yemeklik bir biçimde doğranır. Sivri biberler halka halka doğranır. Güvecin en altına soğan domatesin yarısı çok az tuz sarımsak et patlıcan biber ve domatesin geri kalanı koyulur.  Üzerinden sıvı yağ gezdirilir ve bir çay bardağı kadar salçalı su yapılır. Güvecin üzerinden doğru dökülür.Toprak güvecin ağzı sıkıca kapatılır ve  güvecin tamamı dolu ise iki veya iki buçuk saat pişirilir. Benim yaptığım gibi yarısı dolu ise bir veya bir buçuk saat pişirilir. ( Yapım aşamaları fotoğrafta sırasıyla numaralandırılmıştır. Benim zamanım kısıtlı olduğu için ben etlerin sadece bir yüzünü ocakta çok az sıvı yağda bir kez çevirdim. )












NOT: Bu yazıya benzer olan bir diğer tarifimi okumak için ;


- Yazının üzerine tıklamanız yeterli. Teşekkür ederim :) -

Bana ulaşın:

Twitter: BetulEdepliii
Gmail: betuledepli@gmail.com


2 yorum:

  1. ellerine sağlık... Kokusu buraya kadar geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Kokusu kadar kendiside güzel bir lezzet :)

      Sil