23 Kasım 2013 Cumartesi

TAVUK DİSK :)

Merhaba herkese mutlu hafta sonları :)
Bugün sizlere " TAVUK DİSK " tarifi yazacağım. Tavuk diski kısaca açıklayacak olursak eğer sebze garnitürlü tavuk. Lafı fazla uzatmadan tarifime başlayayım ben :)

MALZEMELER:

- Tavuk göğüsü ( 3 parça )
- 1 kabak
- 1 Havuç
- 1 Fasulye 
- 3-4 dal brokoli ( 2 veya 3 adet küçük ağaç )


- Domates
- 2 yemek kaşığı bulgur ( İsteğe bağlı )
- Pancar ( İsteğe bağlı )
- Fesleğen sos ( Arzuya göre kullanabilirsiniz. Ben tavuğa yakıştırdığım için bu tarifimde de kullandım. Fesleğen sos yapımı için şuraya tıklamanız yeterli :) )

YAPILIŞI:

Kabak, fasulye, havuç ve brokoliyi güzelce yıkayın. Havucu soyun. Kabağı, fasulyeyi, havucu uzun ince bir şekilde doğrayın. Brokolileri sap kısmından ayırarak 2-3 dal ayırın. Bütün sebzeleri biraz su ile tavaya koyun ve su çekinceye kadar pişirin. Sonrasında tavaya biraz yağ koyup soteleyin. Domatesleri küçük küçük küp şeklinde doğrayın. Fesleğen sos ile karıştırın. Bulguru  biraz su ile haşlayın ve haşlanmış pancar ile karıştırın. Bulgurlar pişince pancarları içinden alın. ( Bu işlemi isterseniz yapabilirsiniz. ) Tavukları yağ ve çeşitli baharatlar ile marine edin. Kullanacağınız ızgara veya tavayı kızdırın. Tavukları ekleyin ve pişirin. Alt kısma bulgur. Üzerine tavuk, tavuğun üzerine sebzeler ve onun üzerine tavuk sebze ve tekrar göğüs parçasını ekleyin. Kenarlarını sosladığınız domates ile süsleyin. Ben kenarlarını domates ve renklendirilmiş sosla çevirdim. ( Domates sos yapımı: domatesleri robottan geçirin ve ocakta kaynatın. ) Afiyet olsuuun  :)




Bana ulaşın:

Twitter: BetulEdepliii
Gmail: betuledepli@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder