22 Kasım 2013 Cuma

MEYVELİ YOĞURTLU PARFE :)

Merhaba :)
Bugün sizlere yapımı kolay bir parfe tarifi yazacağım. " MEYVELİ YOĞURTLU PARFE "
Aslında yazacağım tarif tam parfe olmamakla birlikte cheesecake ve dondurmayı da andırıyor. Ama emin olun güzel bir tatlı :)
Parfe dondurulmuş bir tatlı türüdür ve Fransızca da parfe mükemmel anlamına gelir. Fransa da parfe krema şeker yumurta ile hazırlanan bir tatlıdır. Ama benim yazdığım tarifte yumurta yok. Parfe ile benzemeyen tek yanı da bu :)
Dilerseniz tarifimize geçeliim :)




MALZEMELER:
( Ben bu tarifte gelatin kullandım. 42 gr kadar eğer geletin kullanılacak ise malzemeler: 250 gr meyve püresi. 750 gr süzme yoğurt. Ben gelatin kullanarak yaptım. )

- 300 gr meyve püresi ( ben çilek püresini kullandım. )
- 800 gr süzme yoğurt
- 200 gr toz şeker
- 60 gr limon suyu
- 380 gr çiğ krema
- Burçak bisküvi

YAPILIŞI:

Meyve püresi yoğurt karıştırılır. Şeker ve krema eklenir çırpılır. Limon suyu ilave edilip karıştırılır. Burçak bisküvi ezilir kullanılacak tepsinin altına dökülür. yayılır ve üzerine yapılan karışım eklenir. Derin dondurucu da bir gün bekletilir. İsterseniz çilek sosu ile süsleyip servis edebilirsiniz. Arzu ederseniz bisküvi yerine ince bir şekilde pandispanya dökerek pişirebilirsiniz. Afiyet olsuun :)






Bana ulaşın:

Twitter: BetulEdepliii
Gmail: betuledepli@gmail.com





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder